    From: Jackare <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Malowanie ścian natryskowo - system HVLP
    Date: Mon, 5 Apr 2010 16:31:47 -0700 (PDT)

    On 6 Kwi, 00:08, AL <a...@s...tam> wrote:
    > w zwiazku ze w tym roku pare pokoi w domu juz prosi sie o malowanie,
    > jakos chcialbym sobie usprawnic caly proces i mam pytanie:  czy takie
    > pistolety jak z linku ponizej (ogolnie zwane jako HVLP - high volume low
    > pressure) nadaja sie do malowania scian wewnatrz pomieszczen (podobno
    > HVLP jest duzo lepsze od hydrodynamicznych/pneumatycznych metod z racji
    > mozliwosci zastosowania farby o wiekszej gestosci - stad ograniczenie
    > powstawania mgielki)?
    >
    > http://allegro.pl/item981092501_agregat_pistolet_nat
    ryskowy_450w_matr...http://www.airlesspaintsprayer-p
    ump.com/polish/DP6150_elektrycznych_h...

    > Tzn czy nie robi sie przy takim malowaniu mgielka farby, ktora osiada na
    > wszelkich sprzetach i podlodze w pomieszczeniu, tak ze po tym jest 3x
    > wiecej sprzatania niz po malowaniu walkiem?

    Na moje oko z konstrukcji dyszy rozpylającej wynika że mgiełka będzie
    się robić. Dysza wygląda jak w najbardziej klasycznym pistolecie
    lakierniczym a modyfikacja polega tylko na dosatrczaniu powietrza pod
    mniejszym ciśnieniem ale w większej ilości. Były kiedyś takie
    pistolety "lakiernicze" napędzane odkurzaczem. W latach 80-tych miałem
    coś takiego.
    Uważam że jeślei koniecznie chcesz pistolet to hydrodynamiczny, ale
    szybciej, sprawniej i łatwiej pomalujesz ściany wałkiem. Kup dobrą
    farbę, wałek nie za 5 ale za 45 złotych i zobaczysz że wszystko się
    dobrze ułoży :)