  • 1. Data: 2010-04-05 22:08:06
    Temat: Malowanie ścian natryskowo - system HVLP
    Od: AL <a...@s...tam>

    w zwiazku ze w tym roku pare pokoi w domu juz prosi sie o malowanie,
    jakos chcialbym sobie usprawnic caly proces i mam pytanie: czy takie
    pistolety jak z linku ponizej (ogolnie zwane jako HVLP - high volume low
    pressure) nadaja sie do malowania scian wewnatrz pomieszczen (podobno
    HVLP jest duzo lepsze od hydrodynamicznych/pneumatycznych metod z racji
    mozliwosci zastosowania farby o wiekszej gestosci - stad ograniczenie
    powstawania mgielki)?

    http://allegro.pl/item981092501_agregat_pistolet_nat
    ryskowy_450w_matrix_cp_450.html
    http://www.airlesspaintsprayer-pump.com/polish/DP615
    0_elektrycznych_hvlp_malowanie_pistolet_natryskowy.h
    tml

    Tzn czy nie robi sie przy takim malowaniu mgielka farby, ktora osiada na
    wszelkich sprzetach i podlodze w pomieszczeniu, tak ze po tym jest 3x
    wiecej sprzatania niz po malowaniu walkiem?

    Jesli ktos ma jakies doswiadczenie w temacie - prosze o komentarz,
    ewentualnie ze wskazaniem czego uzywal, co poleca a co zdecydowanie
    odradza (dla malowania scian pokoi wewnatrz).

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 2. Data: 2010-04-05 23:31:47
    Temat: Re: Malowanie ścian natryskowo - system HVLP
    Od: Jackare <j...@g...com>

    ryskowy_450w_matr...http://www.airlesspaintsprayer-p
> [...]
    > wszelkich sprzetach i podlodze w pomieszczeniu, tak ze po tym jest 3x
    > wiecej sprzatania niz po malowaniu walkiem?

    Na moje oko z konstrukcji dyszy rozpylającej wynika że mgiełka będzie
    się robić. Dysza wygląda jak w najbardziej klasycznym pistolecie
    lakierniczym a modyfikacja polega tylko na dosatrczaniu powietrza pod
    mniejszym ciśnieniem ale w większej ilości. Były kiedyś takie
    pistolety "lakiernicze" napędzane odkurzaczem. W latach 80-tych miałem
    coś takiego.
    Uważam że jeślei koniecznie chcesz pistolet to hydrodynamiczny, ale
    szybciej, sprawniej i łatwiej pomalujesz ściany wałkiem. Kup dobrą
    farbę, wałek nie za 5 ale za 45 złotych i zobaczysz że wszystko się
    dobrze ułoży :)