    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 18 Nov 2013 01:31:08 -0800 (PST)
    <l6ah4j$kob$1@news.task.gda.pl>
    <d...@g...com>
    <5288fabe$0$2144$65785112@news.neostrada.pl>
    <5288fd74$0$2298$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <l6bg3b$4th$1@news.task.gda.pl>
    Subject: Re: Mam projekt budowlany - ciekaw co nagrzmocili w CO
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 listopada 2013 23:31:13 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > po pierwsze normy zużycia 50l/dobę na osobę? piękna teoria, znaczy ja

    Kto pisze o 50l? 2kW to 48kWh - policz sobie to raz jeszcze i nie zakladaj
    blednie jak to robisz ze 400l wody o temperaturze 45stC to 400l wody
    do wykorzystania bo nikt sie nie myje w wodzie ktora parzy.

    > oraz przyjmuej sie że energia konieczna do obsługi instalacji wynosi:

    > czyli dla 4 osobowej rodziny energia minimalna to 6,4 kWh na dobę ale nie

    No 6,4 to malo. Ja zuzywam 10. A dla Ciebie 50 to za malo (co wynika
    bezposrednio z poprzednich postow). Wiec jak w koncu - 50kWh to jest
    komfort czy nie jest? Zakladajac ze wystarcza do napelnienia prawie 6-ciu
    duzych wanien dziennie lub wziecia prawie 20-stu natryskow? Dla mnie to
    jest az nadto komfortowe.

    > jeśli jest wanna to już mamy gorzej bo co najmniej 20kWh

    Dalej mamy ponad dwukrotny zapas w stosunku do Twoich poprzednich obliczen.
    Chyba nie bedziesz sie teraz wycofywal ze swoich poprzednich deklaracji,
    ze 2kW (48kWh) to zero komfortu i koniecznosc zapisywania sie na kapiele
    w kalendarzu? :) Palnales glupote a teraz pokazujesz wyliczenia ktore
    potwierdzaja wszystko to o czym ja wczesniej pisalem...

    > mam ciekawe wrażenie że spece od pomp ciepła opracowali własne ZANIŻONE
    > normatywy obliczeniowe które pozwalają dowieść ekonomiki ogrzewania także
    > cwu pompą ciepła i zaniżyć realne koszty ogrzewania.

    0,25kW to nie sa zalecenia producentow pomp ciepla tylko ogolnie, dotyczace
    kazdego zrodla ciepla.

    > normalna 4 osobowa rodzina z wanną i natryskiem lubiąca czystość i komfort,
    > potrzebuje ok 600 litrów wody o docelowej temperaturze ok 37 stopni na dobę
    > co daje nam ok 20kWh zapotrzebowania.

    Czyli i tak 2 x za duzo w stosunku do tego o czym pisalem.

    > oczywiscie alby układ zapewniał komfort życiowy także w porządkową sobotę a
    > także gdy przyjada na kilka dni znajomi to wypada aby można było odtworzyć
    > zasoby wody szybciej niż w ciagu kilku godzin. imho maksimum to 2 godziny.
    > czyli pasuje aby źródło ciepła potrafiło dac te 10kW mocy grzewczej.

    Bzdury pan pleciesz - powyzej 6-8kW zaczynaja sie zwykle schody bo zbiornik
    nie jest przez wezownice w stanie odebrac tego ciepla od pompy ciepla.
    6kW to jest optimum. Majac zagrzane 400l do ~45stC spokojnie mozemy brac
    kapiele w duzych wannach jeden za drugim (kapiel przeciez trwa minimum te
    pol godziny).

    > amen.

    Potwierdziles wszystko to o czym wczesniej pisalem i jeszcze udajesz
    ze wygrales w tym sporze :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.