  • Data: 2013-11-19 15:46:59
    Temat: Re: Mam projekt budowlany - ciekaw co nagrzmocili w CO
    Od: <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:bb4f9879-1b1f-4957-8a0d-65971632054a@googlegrou
    ps.com...
    W dniu wtorek, 19 listopada 2013 14:57:29 UTC+1 użytkownik
    m...@g...com napisał:

    >Z jakich 10? Na gorze jest 35 jak zaczyna dogrzewac (bo nizej to juz
    >letnia,
    >a nie goraca). Na dole wtedy jest 8. Srednia to ~21stC. Zeby podgrzac 300l
    >do 40stC (bo tyle wystarczy zeby rozpoczac kapiel) trzeba 6,6kW. Pompe mam
    >8,6kW wiec trwa to dokladnie ~48 minut.

    Nie wiem jaki masz ty zbiornik ale w moim jest wyraźnie wyczuwalne
    rozwarstwienie
    wody gorącej od zimnej. Jeżeli u ciebie woda się miesza to masz kiepski
    zbiornik.
    Tak więc ile wylejesz na siebie gorącej wody, tyle od
    spodu w zbiorniku będziesz miał warstwy "lodowatej" wody.

    Uprośćmy trochę aby było łatwo wyjaśnić.
    Jeżeli podczas kąpieli trwającej 20 minut z deszczownicy leje się woda
    40stC,
    to zakładając że twoja deszczownica ma wydajność 10l/min, 200litrów wody
    w zbiorniku o temperaturze 40stC zostanie zastąpione wodą o temperaturze
    około 10stC
    W lecie z wodociągów woda ma temperaturę około 12-15stC
    a w zimie 6-8stC.

    Wprowadzając odpowiednie poprawki, mianowicie fakt, że masz 300litrów a nie
    200
    i że masz w zbiorniku 45 a nie 40 to wyjdzie zamiast 24kW około 14kW