  • Data: 2013-11-19 15:03:49
    Temat: Re: Mam projekt budowlany - ciekaw co nagrzmocili w CO
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 19 listopada 2013 14:57:29 UTC+1 użytkownik m...@g...com
    napisał:

    > Na nagrzenie 300 litrów wody z 10 do 45stC potrzeba około 12,2kWh energii.

    Z jakich 10? Na gorze jest 35 jak zaczyna dogrzewac (bo nizej to juz letnia,
    a nie goraca). Na dole wtedy jest 8. Srednia to ~21stC. Zeby podgrzac 300l
    do 40stC (bo tyle wystarczy zeby rozpoczac kapiel) trzeba 6,6kW. Pompe mam
    8,6kW wiec trwa to dokladnie ~48 minut.

    > Założny że już po 15 minutach twojej kąpieli zbiornik zaczyna być ponownie
    > grzany

    A czemu dopiero po kapieli - to nie da sie ustawic grzania tak zeby grzal jak
    woda spada ponizej ~38stC ? Wtedy zaczyna dogrzewac jeszcze jak ja sie
    kapie.

    > Wygląda na to, że masz w zbiorniku zainstalowane grzałki o mocy około 24kW.
    > Sam w to Adam byś nie uwierzył, co nie?

    To Wy zakladacie zle dane wiec wychodza Wam zle wyniki :) Ja sie tak kapie
    od prawie 3 lat wiec chyba wiem lepiej jak jest :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.