  • Data: 2013-11-20 21:20:59
    Temat: Re: Mam projekt budowlany - ciekaw co nagrzmocili w CO
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-11-19 13:15, Marek Dyjor pisze:

    > Ja ci podałem normy a ty swoje, amen i koniec.
    > no i ten upur w twierdzeniu, że energii na produkcję okreslonej
    > objetości ciepłej wody nie liczy sie od temperatury żródła czyli ok 8 st
    > a w zimie nawet 6 st. Weź usiądź spokojnie i sobie policz bilans
    > ciepła. Naprawdę wodę grzejesz od 8 czy 6 stopni. Bo jeśli w zasobniku
    > ci zostałą woda o temperaturze 20 stopni to jak myślisz jakim cudem ta
    > woda ma aż tyle, albo tylko tyle?
    > TAAAAKK oddała część swojego ciepła zimnej wodzie kóra napłyneła rurą
    > na dole zasobnika. dobrze zaprojektowane zasobniki potrafią podawać wodę
> [...]

    Mam mały zasobnik (120l) i wody nie grzeję do 60C tylko niższej
    (mniejsze straty ciepła, za to raz na jakiś czas przegrzewam wodę). W
    wieczornym szczycie i dwóch łazienkach wykorzystywanych jednocześnie
    zdarzało się, że woda się robiła ciut za zimna. Piec 20kW. Zapewne jest
    tak, jak pisze Marek - co z tego, że piec podaje na wyświetlaczu jakąś
    temperaturę, skoro to jest temperaturę na górze. Jednocześnie do
    zbiornika jest powoli (prysznic) podawana zimna woda. Jak przychodzi co
    do czego, to nagle piec się budzi, że woda zrobiła się zimna zaczyna
    grzać, jednocześnie dwa prysznice stale pobierają wodę i robi się
    chłodno, bo stale dopływa woda zimna (8C).

    To taka sytuacja z życia ....

    Może 300l by coś zmieniło. :-)

    M.