eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieManiek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął. › Re: Maniek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął.
  • Data: 2012-01-25 14:54:06
    Temat: Re: Maniek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:jfp23l$bac$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    da.pl...

    > Czyli ten deflektor czy jak on tam się zwie to o kant dupy rozbić;).
    > Spaliny i tak są gorące;)

    Nie do końca. Spaliny tak czy siak są (muszą) być na tyle gorące żeby
    rozgrzać komin. Zimny komin to mnóstwo problemów eksploatacyjnych
    prowadzących do sadzy i pożaru w kominie, wykwitów na obudownie komina,
    niskiej sprawności z uwagi na słaby ciąg zimnego komina. Tak więc komin jak
    widzisz tak czy siak się rozgrzeje. Mi to nie przeszkadza specjalnie, wręcz
    przeciwnie ciepły komin ogrzewa trochę korytarz na górze oraz jedno z
    pomieszczeń.
    U mnie deflektor jest z wermikulitu. Producenci wszysty zgodnie piszą że
    deflektory podwyższają temperaturę w komorze spalania o 100-150stC. W
    instrukcji wkładu było napisane że maksymalna temperatura spalin to bodaj
    300stC. Kamerą termowizyjną oglądałem całość to podczas takiego normalnego
    palenia rura spalinowa tuż przy wejściu do komina miała coś około 200stC.
    Powietrze z kratki wydmuchowej ponad 100stC.

    Marek