  • Data: 2017-05-09 13:48:41
    Temat: Re: Maszynka do przerobu odpadów drewnianych - jaka?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Lisciasty pisze:

    > A jak "klejem" jest jakiś kisiel organiczny, albo insza mąka
    > zmieszana z czymśtam? To chyba by można było?
    > Dawniej się np. klejem kostnym opędzało kupę robót, to może
    > się do brykietu nada.

    Jest powiedzenie stolarzy, że "najlepiej trzyma, jak kleju ni ma".
    Widziałem brykiety robione z, hmm..., liści, które powstawały
    taką metodą. W ogromnym ścisku, lekko na wilgotno. Nie wykluczam,
    że ta wilgoć nieco kleista mogła być.

    Z kolei na Amazonie widziałem za niewielkie pieniądze brykieciarkę
    z napędem nożnym do robienia brykietów z gazet. A to już ewidentnie
    na mokro -- w opisie gazety kazali rozmoczyć we wodzie, wetknąć
    w komorę, a potem nacisnąć nogą na wajchę. Kiedyś całą torbę
    papierowych brykietów dali mi w Narodowym Banku Polskim. Zrobione
    były ze stuzłotówek. Bardzo spoisty jest taki klocek.

    --
    Jarek