  • Data: 2011-03-15 08:42:27
    Temat: Re: Materiał na dach - odwieczny dylemat
    Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:iln89s$e4g$2@news.onet.pl...
> [...]
    kilkadziesiąt marnych i praktycznie za darmo.

    > Trochę mnie to zaintrygowało...
    > Nie mogę zrozumieć tylko dlaczego akurat blacha na dachu, a nie dachówka
    > ceramiczna?
    >
    > Dachówka też potężnie się nagrzewa od słońca i... lepiej to ciepło
    > akumuluje, zatem jakby na ciut dłużej starcza.
    >
    > Dlaczego blacha?

    Po pierwsze: akumulacja raczej nie ma znaczenia - czy moze jest wadą. Wyobraź sobie
    ze masz pochmurny dzień z przebitkami słonca. Gdy słonce sie pojawi na 15 minut
    blacha sie nagrzeje w ciągu 2 i juz mozesz odbierac ciepło. Dachówka w tym czasie ani
    drgnie. Wiec dla dachówki przebitki słońca pojawiające co 2 godziny będą zmarnowane -
    a układ szybko reagujacy zdoła je wykorzystać.

    Po drugie: blacha jest szczelna a dachówka nie, mam rozwijać temat czy jest jasny?

    b.