  • Data: 2011-03-22 20:57:41
    Temat: Re: Materiał na dach - odwieczny dylemat
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:0138bd61-80fa-4665-9786-

    >CWU wg mnie wynosi około 3 kWh/osobę. Aż się prosi aby zainstalować
    >pompę ciepła powietrze - woda w cenie 3,5 kPLN która w
    >przeciewieństwie do rekuperatora i zestawu solarnego będzie pracowała
    >12 miesięcy w rok !!!!! - z wentylacji korzystamy 12 miesięcy.

    Czyli co, jedna wymiana kubatury na godzine po to by ogrzac wode do
    zmywania? Nie prosciej od razu grzac wode i nie dokladac jeszcze pradu do
    zasilenia sprezarki?

    >Jeżeli ktoś dobrze zakombinuje to latem dodatkowo może mieć chłodzenie
    >- wylot powietrza z pompy można skierować do domu. Wg mnie mimo że
    >taka pompa jest np mniej sprawna od zestawu solarnego to faktycznie
    >może być ciekawą alternatywą. Dodatkowo w okresach przejściowych może
    >być to wykorzystywane do dogrzewania domu - COP może być polepszony
    >przez wykorzystywanie powietrza spod dachu.

    Grzac wode powietrzem z wentylacji by ogrzac dom? Gdyby dalo sie wykorzystac
    dach to fakt, pomysl godny polecenia, ale tak?

    >Wg mnie jest to bardzo ciekawa alternatywa dla ludzi stosujących
    >paliwa stałe np wszystkich ekogroszkowców. W okresach przejściowych i
    >latem gdy np dzienne zapotrzebowanie na energię wynosić będzie np < 40
    >kWh pompa ciepła będzie bardziej ekonomiczna.
    >Długo byłem sceptyczny względem pomp ciepła, obecnie do zainstalowania
    >tego wynalazku skłoniła mnie głownie cena.

    Na lato by nie rozpalac w kotle super rzecz. Czy COP bedzie relatywnie
    ekonomiczny tego nie wiem.

    Pozdro.. TK