    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Mieszkanie - remont spoledzielni - co moga?
    Date: Sat, 5 Mar 2011 19:54:45 +0100

    "Zbigniew Braniecki" <z...@g...pl> wrote:
    > Mieszkam w mieszkaniu w Warszawie. Stare budownictwo (lata 50). Mieszkanie
    > jest wlasnosciowe. Blok ma spoldzielnie, administracje itp. (chyba tez
    > wspolnote?)
    >
    > Zarzad spoldzielni to oczywiscie najstarsze osoby w bloku, z podejsciem do
    > mieszkanicow, powiedzialbym, mocno z poprzedniego systemu. Wszelkie remonty to
    > droga przez meke.
    >
    > Niemniej w zeszlym roku wyremontowalem sobie mieszkanie, wymienilem wszystko,
    > polozylem elektryke, usunalem gaz, polozylem wykladziny, no cacy.

> [...]

    Znalazłem się raz w podobnej sytuacji. Sąsiadowi z dołu ciekł pion wody,
    wspólnota zdecydowała że należy go wymienić. W tym celu zaproponowali, że mi
    (mieszkałem na 1 piętrze) rozpirzą łazienkę bez żadnej rekompensaty. Propozycję
    odrzuciłem i postanowiłem zapomnieć szybko o temacie, żeby się nie denerwować.
    Po jakimś czasie zarząd wspólnoty zaczął wydzwaniać raz do mnie (kierowałem ich
    do żony, bo to właściwie jej mieszkanie) raz do żony (ona kierowała ich do mnie,
    bo się nie zna, nie rozumie itd).
    Gdy zrozumieli, że ich nie wpuszczę do mieszkania, w końcu zaproponowali, że
    wymienią bez kucia. No i udało się. Wymienili pion przez rewizję, którą
    zostawiłem do odczytywania i wymiany wodomierza (płytka 20x30cm).
    U sąsiada na parterze zrobili co prawda większy bajzel, ale on miał łazienkę nie
    remontowaną chyba od 30 lat.

    --
    Bartek