    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Moc grzejników
    Date: Fri, 5 Nov 2010 10:16:07 +0100

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości news:9c4bab71-bfd3-4623-9f18-

    > Ja w bloku (nowe budownictwo) (suporeks + styropian (nie wiem ile ale
    > zapewne nie mniej niż 10cm) w salonie 25m2 (kwadrat) , mam grzejnik
    > 50x1200. Spokojnie daje radę aby ogrzać pomieszczenie.

    > Dlatego moje zdziwienie polega na tym że mimo że obecnie budowane domy
    > są coraz cieplejsze stosuje się normy z lat 80 ?

    Tyle, że w bloku masz mniejszą powierzchnię ścian zewnętrznych, bo od dołu,
    od góry i po bokach masz sąsiadów, ktrórzy grzeją.
    W domu nie bedziesz miał takiego luksusu.

    Co do wartości 100W/m2 chłopie to nie rób paniki. Narobiłeś awanturu
    niepootrzebnie.
    Do "pseudo fahofcuf" wypowiadających się na grupie i wypisujących bzdury, ze
    nalezy zwolnić hydraulika napiszę krótko "pierd.....cie głupoty".

    Grzejniki się przewymiarowuje przy pracy z kotłami węglowymi z kilku
    powodów:
    1. Żeby zapewniały odpowiednią moc grzewczą bez parzenia, ponieważ moc
    grzejników podaje się dla temperatury wody zasilającej 70stC i jest to
    temperatura, która powoduje po dotknięciu lub zbliżeniu ręki odczucie
    parzenia/przegrzania.
    2. Większy grzejnik to szybsze nagrzanie pomieszczenia.
    3. Większy grzejnik to lepszy rozkład temperatury w pomieszczeniu i mniejsze
    odczucia przegrzania pomieszczenia w pobliżu grzejnika oraz zbytniego
    wychłodzenia daleko od grzejnika.
    4. Większy grzejnik to mniejszy efekt konwekcyjny, który powoduje wznoszenie
    w powietrze kurzu.

    Tak więc, chłopie przestań panikować, bo ten hydraulik zna się na robocie.