  • Data: 2010-11-06 11:27:36
    Temat: Re: Moc grzejników
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Plumpi wrote:
    > Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:9c4bab71-bfd3-4623-9f18-

    > Tyle, że w bloku masz mniejszą powierzchnię ścian zewnętrznych, bo od
    > dołu, od góry i po bokach masz sąsiadów, ktrórzy grzeją.
    > W domu nie bedziesz miał takiego luksusu.
    >
    > Co do wartości 100W/m2 chłopie to nie rób paniki. Narobiłeś awanturu
    > niepootrzebnie.
    > Do "pseudo fahofcuf" wypowiadających się na grupie i wypisujących
    > bzdury, ze nalezy zwolnić hydraulika napiszę krótko "pierd.....cie
    > głupoty".
> [...]

    chyba sie z tobą nie zgodzę...

    zapotrzebowanie mocy wynika z parametrów pomieszczenia...

    dobór grzejników zaś wynika dodatkowo z planowanej najwyższej temperatury
    zasilania, zwykle przyjmuje sie 70 st dla -20 st na zewnątrz, przy
    przewidzianym montażu głowic termostatycznych dodaje sie ok 10% mocy.

    przewalenie mocy zapotrzebowanej robi tylko niepotrzebne koszty wykonania
    instalacji.

    współczesne domy mają zapotrzebowanie ok 15-20 W/m3 co daje 35 do 50W na m2
    typowego pomieszczenia :)