    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Moc kolektora dzis w godzinach 15-16
    Date: Fri, 10 Jun 2011 20:33:28 +0200

    Użytkownik <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:isrkph$fcg$1@inews.gazeta.pl...

    Pomine wrozenie o niezmiennosci cen nosnikow. Poki co wszystko swiadczy
    przeciwko.

    > do kolektorów, bo to główny temat. Rok to nie same pogodne dni. Raczej
    > jest
    > ich mniej niż więcej. Jak rocznie kolektory zrobią 1000kW to będzie to
    > oszczędność na góra 600 złotych jak by to przeliczyć na prąd przy gazie i
    > węglu odpowiednio mniej.

    Nie wiem co znaczy 1000kW, przypuszczam ze zjadly Ci sie godziny.
    Zadalem sobie trud i sprawdzilem w statystykach sterownika ile energii
    uzyskalem w maju. To pierwszy miesiac ktory w calosci rejestrowalem. Wynik
    to 449,1kWh, srednio ok.15kWh/dzien. Dla pradu u mnie w pierwszej taryfie to
    0,61zl*449,1kWh=273,95zl.
    Maj to nie jest miesiac najwiekszych uzyskow i jak widze po temperaturach
    czerwiec bedzie jeszcze lepszy. Mozemy sobie zatem przyjac, ze srednio przez
    pol roku kolektor wyprodukuje tyle co w maju. Zatem 449*6=2694kWh. Celowo
    nie licze reszty roku, nawet zimy w czasie ktorej to tez przeciez dziala.
    Wyjdzie zatem znacznie wiecej, ale nawet te 2694 jak przeliczymy na prad to
    jak drut wychodzi 1643,34zl, dla gazu jakies 634zl.
    Mam wrazenie, ze po raz kolejny Twoje zalozenia nie wiadomo dla czego maja
    nie wiele wspolnego z rzeczywistoscia.

    > Wyżej fiuta nie podskoczysz. Przy prądzie 600 to
    > więcej niż odsetki od 8 tysięcy. Ale przy węglu sporo mniej. Jest XXI wiek
    > niektóre piece na węgiel same się rozpalą, same zgaszą.

    Nie wiem czy sa, czy nie ma, ale ja weglowego samozapalajacego sie w zyciu
    nie widzialem. Poza tym rozpalanie, przedmuchy spowoduja wiecej strat niz
    przy ciaglym grzaniu w sezonie zimowym. Nie mozesz zatem liczyc ot tak sobie
    proporcjonalnie.

    > Są a jakoby ich nie
    > było a ciepła woda sama się w kranie brała. Piec i tak potrzebny zimą do
    > grzania to i zakup uzasadniony. Jest wielce prawdopodobne że jak byś
    > ugrzał
    > wodę do basenu piecem na tani opał to by było taniej niż teoretycznie
    > darmowym
    > Słońcem.

    Ciekawa teoria....

    > Niemcy to urodzone kutwy. Dawno policzyli że jak zrobić proszek co
    > pierze w niskiej temperaturze tak samo skutecznie jak inny w wysokiej to
    > będzie się to opłacało użytkownikowi. To zrobili takie proszki. Pralki
    > przystosowane do nich też. Nie ma w nich podejscia do ciepłej wody. Bo ten
    > proszek w ciepłej wodzie gorzej pierze. Potrzebuje czasu. Czas się bierze
    > stąd
    > że jak naleci do pralki zimna woda to ją pralka podgrzewa. A to trwa.
    > Grzeje i
    > międli.

    Grzeje pradem... Moja nie grzeje bo ma ciepla wode z rury.

    > Jak ugrzeje to już jej szybko idzie. W zmywarce też nie mam podejścia
    > do ciepłej wody. Poza tym o jakich ilościach wody do podgrzania mówimy.
    > Pralka
    > kilka litrów o 30 stopni. Zmywarka to samo. Raptem wychodzi że w praniu
    > podgrzanie wody kosztuje od kilku do 50 groszy.

    Nie wnikam w matematyke, ale 50 groszy tu, 50 groszy tam...

    > wielki. Ale jak ktoś kupi to już nie mogę tak napisać. Bo z ekonomicznego
    > punktu dołożył. Ciepło i kasa mają to do siebie że łatwo dają się
    > policzyć. Na
    > razie jak zamienić ciepło na kasę z zestawu za 7 tysięcy to się jest pod
    > kreską.

    Jak urealnisz zalozenia to wyniki obliczen beda inne.:-)

    Pozdro.. TK