  • Data: 2010-12-09 22:10:02
    Temat: Re: Moc przyłączeniowa - ile?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jackare wrote:
    > Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości

    > Bierzesz najniższą moc z zakresu jaki jest przypisany do zabezpieczeń
    > jakie by Cię interesowały. To z kolei może byc określone przez
    > jednofazowe urządzenia i obwody jakie będziesz miał w domu, bo o ile
    > domowe urządzenia trójfazowe będą wymagać zabezpieczeń o stosunkowo
    > niskich wartościach o tyle np klimatyzyacja zasilana jednofazowo może
    > wymagać zabezbieczenia obwodu bezpiecznikiem C20 co może implikować
    > konieczność zastosowania zabezpieczeń głównych o wartości 25 lub 32 A

    generalnie w sytuacji gdy zakłady energetyczne bezpieczników używają jako
    ograniczników mocy nie ma możliwości uzyskania sensownej selektywności.
    Bezpiecznik w szafce licznikowej powinien zabezpieczać linie zasialjaca
    pomiędzy licznikiem a tablicą bezpiecznikową.

    Najlepiej jest w szafie zastosować bezpieczniki o specjalnej charakterystyce
    pozwalającej uzyskać selektywność mimo niewielkiej różnicy prądów
    nominalnych zabezpieczeń (np seria FAZ moelera)