eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieModyfikacja projektu o dodatkowe okna w trakcie budowy › Re: Modyfikacja projektu o dodatkowe okna w trakcie budowy
  • Data: 2010-12-30 22:03:10
    Temat: Re: Modyfikacja projektu o dodatkowe okna w trakcie budowy
    Od: adam <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-30 22:15, robercik-us pisze:
    > Kompletna wolnoamerykanka...

    To byłoby przegięcie w drugą stronę. Likwidacja pozwoleń miała opierać
    się na założeniach
    * zamiast zezwolenia - rejestracja
    * każdy powiat, gmina ma plany urbanistyczne (to jest zabezpieczenie
    przed wolnoamerykanką)
    * po co znosić urzędnikom sterty dokumentów do podpisu, skoro oni mają
    wszystkie warunki u siebie

    Ponoć takie rozwiązania funkcjonują w Europie bez problemu. Pewnie, że
    "Polak potrafi", ale czy wszyscy muszą przechodzić drogę przez mękę, bo
    pół procenta ludzi kombinuje. Jeśli już trzeba kogoś pilnować, to raczej
    deweloperów i wielkie budowy, tam są olbrzymie pieniądze i skłonność do
    naginania prawa. Mały inwestor nie ma zaplecza prawnego i finansowego i
    łatwo go dopaść. Co komu szkodzi, że taki gość sobie wstawi sobie okno w
    dachu? Ja np w projekcie mam luksfery w garażu, chciałem zastąpić je
    zwykłymi szybami, nie pozwolili, a do granicy działki mam 20m i za
    płotem zagajnik. Schodki wejściowe mam takie, że prowadzą do drzwi tylko
    na wprost, a chciałem zrobić sobie też na boki - nie wolno. Wszystko po
    to, żeby zapłacić potem takiemu inspektorowi 2 tys za projekt zamienny.
    Ja mu zapłacę, i będę się cieszył, że weźmie, ale po co to? Dlatego, że
    jakiś palant napisał w ustawie "istotne odstępstwo"

    Adam