eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie"Mój prąd" - nowe dofinansowanie na paneleRe: "Mój prąd" - nowe dofinansowanie na panele
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!takemy.news.tel
    efonica.de!telefonica.de!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!newsreader4.netco
    logne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer
    01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostr
    ada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostra
    da.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: "Mój prąd" - nowe dofinansowanie na panele
    References: <qh7o2k$hnb$1@dont-email.me>
    <3...@g...com>
    <4...@g...com>
    <1c5lyo9yywvx6$.dlg@myjk.org>
    <2...@g...com>
    <kn8il8brk2k8$.dlg@myjk.org>
    <6...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <9...@g...com>
    <5d39ab42$0$31429$426a74cc@news.free.fr>
    <6...@g...com>
    Organization: : : :
    Date: Thu, 25 Jul 2019 22:17:58 +0200
    User-Agent: slrn/pre1.0.4-2 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 35
    NNTP-Posting-Host: 77.253.217.116
    X-Trace: 1564085878 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17355 77.253.217.116:46870
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3397
    X-Received-Body-CRC: 1948969680
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:554366
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan WS napisał:

    >> Mam Nivę. Pełnoletnią, Euro-2. Fakt, tu i ówdzie zdarzy się że coś
    >> kapnie, tryśnie lub odpadnie, a przy przyspieszaniu bywa że z rury zadymi
    >> lub zabłyśnie. Silnik pali między 15 a 25l/100 w zależności od humoru.
    >> Robię nią jakieś 1000 km rocznie - głównie jazda do lasu, zwożenie
    >> drewna, sianokosy, wywózka śmieci, przewóz owiec, sporadyczne większe
    >> zakupy, wyciąganie innych pojazdów z zimowych zasp itp. Mam wywalić na
    >> złom i kupić Jimnyego lub innego (za przeproszeniem) Outlandera? Mam
    >> spore wątpliwości, że to miałoby ekologiczny sens.
    >
    > Taki praktycznie stojacy pojazd problemem nie jest. Gdybyma ja mial
    > wymyslac warunki dofinansowania to chcialbym, zeby taki pojazdy oplacalo
    > sie wymienic na jakes male typu fiat 500. Ty bys nie wymienil, bo Ci
    > potrzebny duzy, ale pewnie jest jakas czesc ludzi, ktorzy maja duze, stare
    > pojazdy, a w sumie uzywaja do wyjazdow na zakupy... Do stwozenia takiego
    > programu potrzeba oczywiscie sporo danych (ktorych nie posiadam). Musi
    > sie oplacac wymienic stare + zablokowac opcje kombinacji typu kupie
    > wypasiona fure a rzad/spoleczenstwo mi ja dofinansuje ;)

    Ale dlaczego właściwie coś dofinansowywać? Za dużo pieniędzy w budżecie?
    Koniecznie musimy wspierać fabryki? Przecież na jednego posiadacza starej
    Niwy przypada kilunastu zadowolonych właścicieli starego i sprawnego fiata
    500. Mimo że wszystko teraz mniej trwałe, to jednak rynek dławi się od
    sprawnych i tanich samochodów, które wyszły z mody. Stąd ten nacisk na
    sztyczne metody pobudzenia zakupu nowych.

    Transport jest akurat tą dziedziną, która zapewnia przepływy w drugą
    stronę -- podatki stanowią ogromną część ceny benzyny. Co do samochodów
    elektrycznych, dopóki stanowią margines, można puścić na żywioł. Ale
    jak tylko rynek okrzepnie, wymyśli się jakiś sposób opodatkowania. Jest
    olej napędowy i opałowy, to samo może być z prądem. I bardzo słusznie.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1