  • Data: 2010-10-18 10:12:40
    Temat: Re: Moja budowa
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dobrze, więc technologia 1W dla BK to jaka to grubość ?
    Min 38cm i tzw ciepła zaprawa, ale wg mnie to nieporozumienie,
    ściana o u<0.5 jest po prostu nieekonomiczna szczególnie jak
    ktoś grzeje gazem. Producenci BK 'załatwili' sobie taką normę,
    dla ściany 2W u<0.25 co i tak jest dużo ale już ma większy sens
    ekonomiczny, jest to kompromis pomiędzy stratami a kosztem ściany.

    Więc jakim cudem
    > przemarznie szczyt z BK ?
    Normalnie, na podaszu jest zimno i ściana szytowa na styku ze stropem
    będzie zimna
    i to wszystko, dla BK gęstszego od 400, ściana musi mieć 0.5m żeby uzyskać
    u takie jak dla 2W. Co oznacza że w środku na podaszu trzeba tą ścianę co
    najmniej
    na 0.5m ocieplić od dołu tak min 10cm styro.

    Zajebiste hasło ciąć szczyty bo jeden
    > nawiedzony wylansował taką teorię.
    Ale on ma rację, zanim kiki tu to ogłosił ja już zrobiłem to samo, bo
    widziałem gdzie mi budowlańcy babola strzelili.

    I teraz kto szczytów nie tnie ten
    > wróg, a kto mówi, że nie trzeba to wróg największy.
    > Niestety przy budowie poza pieniędzmi potrzebna jest wiedza i zdolność
    > myślenia, czego często wykonawcom jak i inwestorom często nie staje.
    No właśnie, dlatego poświęcamy swój czas ja, kiki i inni i uświadamiamy
    innych aby takich błędów nie robili, a jeszcze jeden mi się przypomniał,
    ścianki działowe wymurowane aż do góry krokwi, też błąd, bo czubki będą
    nieocieplone, mają być do dołu krokwi wymurowane tak aby można
    było przykręcić do nich listwe U i przykręcić płyty GK ale aby ponad nie
    nie wystawały wiecej niż 5cm żeby ocieplenie stropu było ciągłe i ścianki
    od góry przykryte wełną. Moi budowlańcy też się zdziwili jak ich
    zastopowałem
    z murowaniem, bo oni tak od 30 lat robią.

    --
    Pozdr
    JanuszK