  • Data: 2010-10-18 10:23:54
    Temat: Re: Moja budowa
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W któruymś wątku była mowa o kamere termowizyjnej.
    > Otóż chciałbym powiedzieć, że pokazuje ona rozkąłd temeratur
    > a nie rozkład utraty ciepła.
    Rozkład temp w stabilnych warunkach pokazuje utratę ciepła.

    Przy duzym oporze cieplnym
    > różnica temperatury styku może być duża, a straty pomijalnie małe.
    > Zainteresowanych odsyłam na kanał Discovery, gdzie są czasem
    > pokazane demonstracje nagrzania izolacji termicznej od promów
    > kosmicznych.
    Ale tam nie ma ustalonych warunków to raz, poza tym pokazuje
    róznicę w nagrzaniu izolacji która to różnica wynika nie z izolacji bo
    wszędzie
    jest taka sama a z oporu powietrza i związenej z tym energii która jest
    dostarczana promowi,
    a która się nierównomiernie rozkłada na jego powierzchni.

    Nagrzany do czerwoności element osłony termicznej
    > można wziąść gołą ręką. Bez poparzenia. Bo ciepło to nie to samo co
    > temperaruta, z resztą to mi wiadomo od 7 klasy szkoły podstawowej.
    A widomo ci co to pojemność cieplna? bo chyba nie.

    > Wielu się jednak to myli. I w tym nie ma problemu, gorzej gdy takie
    > paranoje
    > są wtłaczane do umysłu inwestora budującego swój
    > prosty, nieskomplikowany dom według projektu - bo bo na taki go
    > stać i taki spełnia jego oczekiwania i marzenia.
    >
    > Spokojnie Kaszpir, będzies z domu zadowolony i da Ci on dużo radości i
    > zadwolenia.
    Jasne, szczególenie rachunki które będzie płacił.
    Sztuka jest wybudować tak żeby potem mało płacić i to daje
    zadowolenie.

    --
    Pozdr
    JanuszK