    From: M <M...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Moje przeboje z klientem
    Date: Mon, 31 May 2010 18:29:07 +0200

    scream pisze:

    > Znaczy co, moja wina? :)

    Dlaczego rozpatrujesz to w kwestii winy?

    Przyczyny stanu rzeczy:
    - brak odpowiedniego planu prac
    - brak etapów
    - zwłoka po stronie inwestora
    - brak odpowiednich uregulowań w umowie na tę okazję
    - brak działań z twojej strony by sytuację zakończyć wcześniej (w tę czy
    w tamtą)

    Teraz jesteś mądrzejszy i następnym razem zrobisz sobie analizę ryzyka.

    Też miałem sytuację z wykonawcą, którego prace zależały od innych (np.
    okna), w którymś momencie nie do końca było wiadomo co jeszcze się
    mieści, a co nie (mimo spisania umowy). Nie pozwoliłem mu zacząć kilku
    prac a i tak na koniec zostałem zaskoczony i ceną (prac dodatkowych, np.
    zamiast metrów kwadratowych zrobiły się bieżące - mimo, że starałem się
    na bieżąco jak najwięcej spisywać). W trakcie prac wykonawca znikał na
    tydzień/dwa (miał inne prace z wyższą marżą). Jedyne wyjście na końcu to
    było dogadać się. Prawdopodobnie dla niego to też nie był interes życia
    bo przedłużanie prac zwiększyło i moje, i jego koszty.

    Miałem też wykonawcę, który śmiał się w głos, jak na kartce spisywałem
    zmiany do zakresu wraz z cenami i dawałem do podpisania. Wykonawca od
    SSO mało mnie nie zabił śmiechem, jak spisywałem protokół odbioru po
    każdym etapie - a najbardziej go śmieszyło, że do protokołu wpisaliśmy
    to, co właśnie ustaliliśmy (przecież i tak wiadomo, więc po co pisać). :-)

    M.