  • Data: 2010-07-05 10:48:35
    Temat: Re: Moje róże w oknie
    Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 04 Jul 2010 11:33:17 +0200, Bbjk napisał(a):

    > http://www.sjp.pl/co/%B3epek
    > http://so.pwn.pl/lista.php?co=%B3epek

    http://www.sjp.pl/%B3ebek

    XL:

    > http://www.tipy.pl/artykul_1445,jak-pielegnowac-roze
    .html

    "W okresie lata u wielu róż wyrastają z miejsca okulizacji silne pędy
    podstawowe. Pędy te mają wielkie znaczenie, gdyż przyczyniają się do
    rozbudowy krzewu. Zakończone są pąkiem kwiatowym, który można usunąć, gdy
    osiągnie wielkość ziarna grochu. Usuwa się fragment pędu nad pierwszym
    liściem prawdziwym."

    Tak, kiedy pąk nie ma się rozwinąć.

    > Pąk taki można pozostawić, aby się rozwinął,

    ...czyli kiedy MA się rozwinąć, to...

    > a następnie kwiat ściąć z krótkim pędem."

    "Krótki pęd" to wierzchołek pędu z pąkiem i 2 liśćmi.