  • Data: 2009-12-14 14:21:47
    Temat: Re: Montaz drewnianych stopni na betonie
    Od: Kudlaty <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 14 Gru, 14:26, "..::Adam::.." <e...@o...pl> wrote:
    > Witam,
    > mniej więcej mam wizję jak to kleić, mam tylko pytanie odnośnie
    > wyrówniania betonowych schodów. Czy muszą one być wyrównane czy
    > dopuszczalne są w takim stanie jak je wylali, tzn gdzieniegdzie będzie
    > trzeba dać np 1cm klieju
    >
    > Pozdrawiam
    > Adam

    z tego co wysledzilem i gdzies wyczytalem to wiercisz otwory w
    schodach betonowych i wkrecasz 3 kolki w taki sposob aby rowno bylo.
    Pozniej kladziesz stopien i pianujesz pod spodem dociskasz jakims
    betonitem lub ciezkim elementem Stopien trzyma i juz. Piana powinna
    byc niskoprezna.
    Mokre roboty niepotrzebne. Mozesz tez uzyc jakis specjalnych kolkow
    ale cena wieksza i roboty z ustaleniem poziomu wieesze. Pozatym przy
    mocowaniu bez piany szczelina bedzie i stopien dudnic bedzie.
    Ja na stopnie mam inny pomysl. Plyta OSB i na to wykladzina
    przybijana do OSB za pomoca zszywek tapicerskich. Zszywki beda
    niewidoczne. Wykladzina wymieniana co jakis czas. Taniej i mniej
    roboty. Schody lakierowane pozniej i tak wygladaja jak w kaminicach.
    Lakier zdrapany i slisko jak cholera. Po kielichu mozna orla wywinac.
    Koszt schdow z wykladzina jakies 10 razy taniej niz drewno + robota
    stolarza. Pozatym efekt estatyczny lepszy niz lakierowane schody. Ale
    to juz kwestia gustu oraz lokalizacji schodow.
    Najgorsze jest jednak przy schodach lakierowanych sliskosc. Pozniej
    ludziska w celu ochrony lakieru i tak wykladzine/chodniczek klada i
    mocuja za pomoca pretow w podstopnicach aby wykladzina sie nie
    zeslizgiwala.