    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Myjka do okien
    Date: Mon, 27 Jul 2015 10:40:16 +0200

    dyskusyjnych:76135c33-88dc-4161-a97a-60a79f6d9e8a@go
    oglegroups.com...

    > No dobra, sam mam fiksa przy drzwiach tarasowych - troche uogolnilem.

    :-)))

    > Wiec precyzuje - nikt normalny nie montuje fiksow w miejscu, do ktorego
    > nie ma dostepu do jego umycia (pietro, wysoki parter, brak otwieranego
    > okna zaraz obok etc) :)

    No i teraz się z Toba zgadzam :-)

    > Ja rozumiem, ze sa projekty gdzie okno zajmuje cala
    > sciane i wtedy fiks jest koniecznoscia ale spytaj myjka (bo mi nie
    > odpisuje :D
    > o jego projekt - najprawdopodobniej chce zastapic najzwyklejszych
    > rozmiarow
    > okna na pietrze fiksami, bo zafiksowal sie na forum muratorowym jakie to
    > energooszczedne i konieczne przy wentylacji mechanicznej :-)
    > To jest totalna glupota :)

    Fixy na piętrze moim zdaniem mają tylko jedno uzasadnienie - oczekiwanie by
    elewacja wyglądała spójnie gdy są na parterze. Ale to IMO słabe uzasadnienie
    :-)

    Natomiast fixy na parterze mają sporo zalet:
    - Więcej światłą przy tym samym wymiarze otworu. Lubię małe okna a im
    mniejsze tym większe znaczenie to ma.
    - Lepsza izolacja cieplna
    - większe bezpieczeństwo - jak się zamontuje odpowiednią szybę to w zasadzie
    jak ściana no i co z tego wynika nie trzeba kontaktronów ani czujek ruchu to
    i instalacja alarmowa staje sięsporo prostsza - wystarczy się skupić na
    trzech punktach: drzwi wejściowe, drzwi tarasowe i brama garażowa.

    Osobiście miałem mieć fixy i czasem żałuję że ich nie mam - głównym powodem
    był protest żony przeciwko myciu okien z zewnątrz, ale praktyka pokazała że
    tak jest znacznie wygodniej - zamiast odsuwać kanapę czy szafkę (albo się na
    nie wspinać) i uprawiać ekwilibrystykę by ramy i parapet umyć od środka
    można sobie postawić 3-stopniową drabinkę i zrobić to samo wygodnie od
    zewnątrz.

    Gdybym teraz budował dom to jeślibym znalazł odpowiednie ramy to na pewno
    brałbym fixy na _parterze_. A w kolejnym domu na pewno będą fixy - bo
    kolejny to będzie nasz dom na starość jak dzieci pójdą na swoje a skoro na
    starość to z założenia parterowy :-)

    Pozdrawiam
    Ergie