  • Data: 2015-06-17 15:32:33
    Temat: Re: NTG - Jednak eldorado
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:b18086f2-6e78-4a76-8fb8-40b9a8e98a4d@go
    oglegroups.com...

    > No to odpowiedz na jedno pytanie - czy zrobiles sobie trojke dzieci po to,
    > zeby moc skorzystac z tych znizek? :-) Odpowiedzi sie domyslam -
    > oczywiscie,
    > ze nie dlatego. A przeciez po to sa te programy. Jak widac - nie daja
    > tego,
    > do czego zostaly stworzone.

    Odwróć pytanie to dostaniesz inną odpowiedź :-) Czy gdyby nie różne ulgi to
    miałbym trójkę dzieci? Nie!

    Gdyby nie RNS, ulgi podatkowe, karty dużej rodziny wzrost gospodarczy,
    umocnienie złotówki i jeszcze kilka rzeczy nie było by mnie stać na trzecie
    ani nawet drugie dziecko i mimo, że od zawsze chcieliśmy mieć minimum trójkę
    to byśmy pozostali z dwójką albo z jednym.

    To nie jest tak że jakiś jeden warunek jest warunkiem wystarczającym - nie!
    Ale suma różnych działań doprowadziła do tego że _świadomie_ mogliśmy się na
    to drugie i później trzecie dziecko zdecydować.

    Oczywiście te zniżki nijak się nie równają uldze podatkowej (2 tysiące
    rocznie), ale nie jest też tak że są niezauważalne. Ot taki miły gest "my
    państwo/gmina doceniamy co dla nas robisz", ale jednocześnie wymierna
    korzyść.

    Przy czym nie zapominaj że "najdroższe" jest pierwsze dziecko, a każde
    następne coraz "tańsze". Trzecie zanim pójdzie na studia kosztuje w zasadzie
    tyle co zje. (tak wiem, upraszczam).

    > Jakby panstwo doplacalo 5k miesiecznie do kazdego dziecka do skonczenia
    > 18-go
    > roku zycia to mialbym juz dziesiatke. Na szczescie nie doplaca - i niech
    > nie doplaca wcale, to nikomu nie jest na reke :)

    Nie miałbyś - bo jak tylko średnia dzietność doszłaby do poziomu 2,5-3 to
    państwo przestałoby dopłacać by ten trend zatrzymać :-)

    Wystarczyłoby abym mógł dzielić nasz dochód na 5 osób i płacić podatek
    dochodowy _proporcjonalny_ do tego jaki płaca single czy bezdzietne
    małżeństwa i wtedy byłoby mnie stać na trójkę dzieci bez żadnych ulg czy
    zniżek.

    > Zeby rodzilo sie duzo dzieci trzeba pozwolic rodzicom sie bogacic. A nie
    > dawac
    > im doplaty 10 pln do basenu.

    Ale skąd milczące przypuszczenie że jedne jest _zamiast_ drugiego? :-)

    Pozdrawiam
    Ergie