    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 18 Jun 2015 02:49:46 -0700 (PDT)
    <mlm7kt$7v9$1@node1.news.atman.pl> <mlmae9$kit$1@node2.news.atman.pl>
    <mlp0fs$afh$1@node2.news.atman.pl> <mlp447$e91$1@node2.news.atman.pl>
    <mlpbc2$grr$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <mlr9a6$fpa$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <b...@g...com>
    <mlrgof$ocl$1@node2.news.atman.pl> <mlrscg$41q$1@node2.news.atman.pl>
    <mlrvb0$6ku$1@node1.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <mls1an$8uq$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <mlse3q$m22$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <mlsm14$tkm$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <mlsq34$2ej$1@node2.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <mlttgl$2bs$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <e...@g...com>
    Subject: Re: NTG - Jednak eldorado
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 18 czerwca 2015 10:18:19 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    ktorzy nie odlozyli kapitalowo na emerytury. Oj bedzie dym....

    > Co to znaczy nie odlozyli?

    > Ja dzieci zamierzam miec niebawem. Ale zalozmy ze nie bede mial. Na ZUS
    > odkladam od 18 roku zycia bez przerwy - bede pracowal do 67. Chcesz mi
    > powiedziec, ze przez te 49 lat nie odloze na swoja emeryture!? :-)

    ano nic nie odłożysz - twoje pieniadze juz dawno bedą wydane.
    Kapitał na starosc mozna sobie odlozyc samemu (tyle ze 60% polakow i tak nie ma
    zadnych oszczednosci wiec to troche teoria) Ofe miało byc systemem kapitałowym - kasa
    sie składa na konto, jest inwestowane a na emeryturze oddane. Ale ofe trafil szlag.
    Mozesz wplacic i milion do zusu - ale go nie zobaczysz.
    Natomiasto mozesz liczyc na solidaryzm spoleczny - tak jak twoj milion poszedl na
    biezacych emerytów tak ktos bedzie sie skaldal na twoją. Zatem martwmy sie kto bedzie
    pracowal gdy my bedziemy na emeryturze. Albo mozna tez liczyc na pomoc dzieci -tylko
    trzeba je mieć.
    Zatem o co powinnismy zabiegac:
    aby byli pracownicy w przyszlosci - z innych wzgledow lepiej zeby to byly nasze
    dzieci niz imigranci
    aby system uszczelnic i zlikwidowac po kolei wszystkie przywileje
    aby utworzyc mechanizm wyliczenia wysokosci emerytury umozliwiajacy automatyczne
    obnizki wypłat jesli system nie wydala - tu bedzie dym bo argumenty beda falszywe jak
    twoje: no przeciez zbieralem pieniadze cale zycie, to moje i wara od nich. A ich juz
    nie ma.

    a byc moze wprowadzic system kanadyjski - panstwo kazdemu po rowno stosunkowo
    niewiele, reszte kazdy gromadzi prywatnie.

    b.