  • Data: 2015-06-18 15:06:37
    Temat: Re: NTG - Jednak eldorado
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-06-18 o 14:43, Adam Sz. pisze:
> [...]
    może rok max 2. Czyli nic nie odłożył. Kuzyn mojej żony podobnie, znak zresztą co
    najmniej kilkunastu takich(chociażby moi lokatorzy). A patrząc szerzej-cała
    dzisiejsza szara strefa: budowlanka, transport, sprzedawczynie u lokalnych handlowców
    itp., spawacze i inni "stoczniowcy" na umowach śmieciowych. Ci wszyscy pracują ale do
    ZUS od nich/za nich nic nie wpłynie. Ich "konta" w ZUS są zerowe.
    jak nie ZUS to inny MOPS będzie coś wypłacał

    > No i teraz trzeba sobie postawic pytanie czy dalej zwiekszac podatki, co
    > spowoduje odplyw kolejnych skladek od pracownikow ktorzy przejda do szarej
    > strefy, czy obnizanie (podatkow i ZUSu), ktory spowoduje ze nie bedzie sie
    > oplacac kombinowac "na lewo" i mimo, ze skladki beda w nizszych kwotach to
    > bedzie ich placic dziesiatki tys. osob wiecej niz obecnie. Zdecydowana
    > wiekszosc pracownikow wolalaby zatrudnic sie na umowe o prace ale jak ktos
    > ma dostac 3k pln na reke bez umowy, a 1,5k pln na reke z umowa to wiadomo,
    > co wybiera :)

    Czesciej pewnie nie ma nawet wyboru.

    Pozdro.. TK