  • Data: 2015-06-19 11:28:19
    Temat: Re: NTG - Jednak eldorado
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:aed500ed-bcc3-4451-9d73-889b1a04c609@go
    oglegroups.com...

    > no wlasnie wciaz czekam aby ktos sie wychylil i powiedzial: od dzis
    > wspieramy przedsiebiorcow. Bo to TYLKO oni prodkują kase na potrzeby
    > panstwa.

    Co jakiś czas ktoś się wychyla kiedyś UW, teraz Petru, ale nie liczyłbym by
    za nimi poszły masy :-)

    > Wlasciwie nie wiem dlaczego ochrona bezrobotnych nie polega na
    > dofinasowaniu przedsiebiorcow. Wydaje sie kase na durne staze,szkolenia,
    > wlasne firmy - a brakuje po prostu dofinansowania do
    > pensji. Zatrudniam bezrobotngo to dostaje na niego np caly zus przez rok.
    > Bezrobotny dostanie pensje, ja jego prace nieco taniej, on wyrwie sie
    > kregu nicnerobienia.

    Jak nie jak tak? Już takie programy były (zwolnienie z ZUS za bezrobotnego).
    Może gdzieś nadal są.

    Tyle że to rodzi patologie:
    - pracodawca zatrudnia bezrobotnego na rok i go wywala po roku a zatrudnia
    innego.

    W efekcie bezrobocie na danym terenie nie znika, a jedynie jest rotacyjne -
    co jakiś czas ktoś inny ma prace i zyskuje prawo do zasiłku, więc bez żalu
    tę pracę traci na rzecz kolegi.

    Aby osiągnąć to czego chcesz należałoby zastosować inna metodę (chyba
    niemiecką, ale nie jestem pewien pochodzenia) przedsiębiorca dostaje
    dofinansowanie (czy ulgę) na każde nowoutworzone miejsce pracy pod warunkiem
    że jest utrzyma przez kilka lat. Nieważne czy zatrudni bezrobotnego czy
    nie - ważne że liczba miejsc pracy w sumie wzrośnie.

    Pozdrawiam
    Ergie