  • Data: 2015-06-24 12:49:11
    Temat: Re: NTG - wiersz Milosza
    Od: noname <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2015-06-24, o godz. 09:36:51
    "Ergie" <e...@s...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "noname" napisał w wiadomości grup

    > Prawda, ale co to zmienia w tym że był jednym z wielkich Polaków?
    >
    > Piłsudski nazywał Polaków "kurwami" i co? Ktoś mu zarzuca że nie był
    > wielkim Polakiem bo Polaków obrażał? Mickiewicz jak i Miłosz pisał
    > "Litwo ojczyzno moja" - czy ktoś z tego powodu twierdzi że nie był
    > wielkim Polakiem?

    > Pewnie tak. Połowa inteligencji "zaczynała od komunizmu" - bo przed
    > Stalinem _idea_ była piękna dopiero potem okazało się że w praktyce
    > nie da się jej zrealizować inaczej niż totalitaryzmem.

> [...]

    Ja w zasadzie nie jestem anty-Miłoszowy. Zwyczajnie staram się zachować
    pewien dystans, Szymborska tez dostała Nobla - niejeden udowadniał
    jakie są kryteria przyznawania Nobli. Podobno Szymborska
    dostała Nobla by nie dostał go Herbert - który jawi mi się
    właśnie jako ostoja niezłomności - nie poddał się jak reszta.
    A i Wałęsa i .. co tam będę pisał.
    Czytałem, z tego co pamiętam dobrze, jedynie "Zniewolony umysł" Miłosza
    (to o ketmanie) i doceniam.
    Kapuściński tez jest uznany, a są art. na necie, że jego "Cesarz" to w
    dużej mierze stek wymysłów (który nieźle się czyta po prawdzie) - i jak
    tu podejść do reszty twórczości?
    etc.
    Dlatego zazwyczaj daleki jestem od dawania głowy pod topór za kogoś.
    Polecam, ale najczęściej z nutką ostrzeżenia. Sam nie dając do końca
    wszystkiemu wiary.
    Lubię czytać Hłaska, choć któryś stwierdził że tak naprawdę napisał
    tylko jedną książkę (bazę).

    pozdrawiam (i chyba kończę temat)