    From: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Na zewnątrz -16stC, kominek grzeje i potwierdziło się...
    Date: Sun, 29 Jan 2012 20:25:51 +0100

    news:jg44q6$ob6$1@inews.gazeta.pl...

    > Obawiam się, że to autosugestia :) Drewno jest suche po 2-3 latach
    > dopiero.
    > Soki z niego tak szybko nie wychodzą niestety. Przez parę dni, leżąc w
    > salonie, to się może pozbyć co najwyżej wody po godzinnym deszczu.

    Przynajmiej w dotyku nie jest obślizłe. Co mi szkodzi, wezmę po wniesieniu
    do domu zmierzę na wadze i potem drugi raz zważę na trzeci dzień.
    Drewno leży w dość silnym przeciągu w pobliży kratki dolnej pobierającej
    powietrze.

    > Jeśli sobie zażyczę, to będzie i 100 stopni. Powyżej to nie wiem, bo mój
    > sterownik pokazuje temperatury do 99 stopni, potem wyświetla HI. Wkład to
    > supra temporis 2D z doskonałą regulacją dopływu powietrza.

    Ale ty masz powietrze rozprowadzane po pomieszczeniach więc wentylator
    wymusza opływ powietrza wokół wkładu.
    U mnie jest to grawitacyjnie.

    > Jest praktycznie szczelny, zamykając dopływ powietrza mogę go ugasić w
    > kilkadziesiąt sekund. Gdy otworzę tylko dolny dopływ powietrza, po chwili
    > w środku jest jak piecu hutniczym.

    A to u mnie to samo. Po pełnym otwarciu szybra jak by miał zaraz na księżyc
    wystartować. Natomiast nie mam regulacji dopływu powietrza na dolocie
    co powoduje że nie mogę zejśc do niższych wartości grzania. Będę musiał
    założyć przepustnicę na dolocie i jakiś ficzer do jej automatycznej
    regulacji.
    Co do zagasania płomienia, to jak zatkałem ręką dolot na zewnątrz domu to po
    jakimś czasie płomienie robią się ciemnoczerwone i zaczyna w nim gasnąć.
    Nie próbowałem jednak zupełnie zagaszać gdyż nie wiem co na to tlenek węgla
    :)

    > Gdy go zamknę i puszczę tylko powietrze z góry, to po 24 godzinach w
    > środku jest jeszcze żar.

    Jak z góry? Którędy?

    >Nie ma szybra, płaszcza, jest deflektor z blachy.

    No u mnie jest szyber i defklektor z wermikulitu.

    > Wkład jest fantastyczny, ale wymaga bardzo suchego drewna. U szwagra
    > postawiliśmy identyczny kominek w grudniu i pali się w nim zupełnie
    > inaczej, właśnie przez mokre drewno (kupione zeszłej zimy).

    To fak że fantastyczny ale cena jest dla mnie jak "za kominek" nie do
    zaakceptowania.
    Nie widzę wogóle uzasadnienia tak wysokich cen za trochę żeliwa i
    poskręcanyuch blach.

    Marek