    From: rjka <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Najczęściej popełniane błędy...
    Date: Mon, 14 Nov 2016 16:46:27 +0100

    W dniu 2016-11-14 o 16:30, KIKI pisze:

    > A mnie się wydaje, że styro na ścianach to mało. Trzeba ocieplić
    > fundamenty z obu dtron aź do końca ław.
    > Ocieplić pod chudziakiem, nawet symbolicznie 5-10cm żeby całe
    > posadowienie oddzielić od pomieszczeń ile się da.
    >
    > To dopiero przyniesie wymierne korzyści.
    > Sam styropian na ściany to mało. Ściany mają okna i drzwi.

    Żeby to miało sens to trzeba by ocieplić również ławy na około (a raczej
    się tego nie robi bo nie wiadomo jak by się zachowywał budynek stojący
    na styropianie czytam jakimś polistyrenie) bo bez tego ściana
    fundamentowa wraz ze ścianą zewnętrzną tworzą odbiornik ciepła
    uciekającego do gruntu. Ocieplenie po bokach jedynie trochę ograniczy to
    uciekanie.

    ...alternatywą wydaje się być płyta fundamentowa, która izoluje
    całkowicie od gruntu (żałuje że wcześniej o tym nie wiedziałem bo
    wygląda to sensownie)