    From: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nie zageszczony piasek pod wylewkami. Co robia.
    Date: Fri, 2 Mar 2012 20:58:41 +0100
    <jimcle$2kjs$1@alfa.ceti.pl> <jinfkh$8sn$1@polsl.pl>
    <jinhaf$le3$1@alfa.ceti.pl> <4f4f57c9$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
    <jinnfl$mev$1@inews.gazeta.pl>
    <26530256.1195.1330604553961.JavaMail.geo-discussion-forums@ynkz21>
    <32414215.1341.1330606652044.JavaMail.geo-discussion-forums@vbbed8>
    <jintke$ulg$1@news.task.gda.pl> <jiogj6$e7c$1@inews.gazeta.pl>
    <jiq10j$gg8$1@inews.gazeta.pl>
    <4063142.502.1330683262659.JavaMail.geo-discussion-forums@ynil17>
    <jiqcv3$me2$1@inews.gazeta.pl> <op.wajpu5cg1cvm6g@lap>
    <jiqjaj$g2g$1@usenet.news.interia.pl> <jiqn9g$o0p$1@inews.gazeta.pl>
    <jiqvbh$7lo$1@usenet.news.interia.pl>

    >Sądzę, że Kaszpir trafił na nienajgorszego dewelopera. Są znacznie gorsi.
    >Ja znam jednego - tego który budował blok w którym obecnie mieszkam. Nóż
    >się w kieszeni otwiera.

    Bo pisałem już kiedyś. To nietypowy developer a rodzinna firma w której
    pracuje cała rodzina i kilkanaście innych osób. Nie ma tam żadnych ludzi z
    "łapanki".
    Przed zakupem patrzyłem jak budują i pytałem się sąsiadów ...
    Ojciec (właściel firmy) jest wymagający i sam slyszałem jak opieprzał swoich
    pracowników jak i własnych synów :)

    >Ja na dewelopera nie zdecydowałbym się nigdy. Z dwóch powodów: ceny oraz
    >możliwości popełnienia takich fuszerek jak opisywana w tym wątku. Budując
    >systemem gospodarczym mam możliwość decydowania o technologii i
    >materiałach, sposobie budowania (oczywiście w miarę posiadanej wiedzy),
    >mogę wpływać na ekipę itd. A przynajmniej mam świadomość jakie błędy są
    >popełnione.

    Ja pisałem. U mnie wchodził w rachubę tylko deweloper i NIE ŻAŁUJE DECYZJI.
    Dzięki temu mam dom.
    Płaciłem tylko zaliczkę i dopiero po zakończeniu budowy i po całkowitym
    odbiorze miałem zapłacic resztę.
    Do samego końca nie byłem pewien czy sprzedam mieszkanie , a gdybym nie
    sprzedał mieszkania nie mógłbym kupić domu.
    Nie znam żadnego wykonawcy który zgodził by się wybudować dom za własne
    pieniądze i dopiero po wszystkich odbiorach dostałby wynagrodzenie ...
    Nie miałem czasu ani ochoty latać po urzędach , pilnować budowlańców ,
    szukać materiałów i modlić się że trafię na fachowców ani nie partaczy
    którzy wywiną takie jaja jak w tym wątku ...

    >Pierwszy dom faktycznie dla wroga, ale wydaje mi się, że ten drugi mógłby
    >być już spokojnie dla mnie :)

    Mi marzy się już nowy dom ;)
    Teraz bym raczej spróbował wybudować dom dużo lepiej ocieplony , z
    rekuperatorem , z pompą ciepla i z duuużo większą ilością przeszklenia i z
    większą ilością łazienek ;)

    U mnie na razie w planach jest wykonanie rekuperacji i może adaptacja
    strychu na pomieszczenia mieszkalne :)