eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi › Re: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi
    From: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom,pl.pregierz
    Subject: Re: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi
    Date: Thu, 30 Dec 2010 22:26:25 +0100
    s.pl> <if85on$3iu$1@news.onet.pl> <if9lvr$dbn$1@mx1.internetia.pl>
    <4d186134$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
    <if9r4d$eb2$1@mx1.internetia.pl>
    <4d187505$0$2422$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d187b65$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d1886a2$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d188ed8$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d18941a$0$2440$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@d...googlegroups.com>
    <ifg66h$c7v$1@news2.ipartners.pl>
    <6...@v...googlegroups.com>
    <e...@s...googlegroups.com>
    <ifgb8e$s1a$1@news.onet.pl>
    <8...@v...googlegroups.com>
    <ifi629$1c5m$1@news2.ipartners.pl>
    <4...@g...googlegroups.com>

    Uzytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    news:40932f71-f08b-4a12-8960-833ed2e3eeb0@g27g2000vb
    l.googlegroups.com...
    On 30 Gru, 15:47, "4CX250" <taunusmtv@po ta. onet.pl> wrote:

    > Najwyzsze COP 1:3 jest tylko w poczatkowej fazie grzania wody, wiec
    > nie badzmy naiwni ale przez caly okres przygotowania wody wyjdzie
    > nam
    > srednie COP 1:1,5
    >
    > Wiec aby przygotowac w ciagu dnia 200litr w naszej wody zuzyje
    > 6,18kWh
    > pradu.

    MIT :) Sredni COP wyjdzie w granicy 2,5. Mowimy o lecie. Moze jak
    pompa bardzo marna, to 2.

    Ale niech ci bedzie nawet te 1:3. Sobie porównaj je do 1:18 w
    kolektorach :)))
    Nawet gdybys mial piata taryfe pradu za 10gr/kWh to i tak nie dorówna
    to kosztowi wyprodukowania w kolektorze.
    Malo tego! Ja mam dostep do wrzacej wody nawet 95stC a w tej pompie to
    max 60stC. Nie wystarczy nawet na odkazanie z bakterii legionelli
    wiec pasuje raz na tydzien wlaczyc grzalke i dogrzac pradem powyzej
    65stC.

    >Ale zestaw to ~9k pln. A tutaj 5k pln. Roznica - 4k pln.

    Nie prawda! Adam co rusz grasz ponizej pasa. Takie teksty powoduja ze
    zamiast isc do przodu w dyskusji krew sie gotuje i trzeba pól dnia sie
    wyklócac a jak jeszcze dojda inne osoby to znowu dupa blada bedzie.

    PC kosztuje ze zbiornikiem 6950 zl a nie 5tys zl
    http://allegro.pl/hewalex-pompa-ciepla-do-cwu-podgrz
    ewacz-wymiennik-i1354710137.html
    Malo tego w ofercie jeszcze brakuje paru rzeczy. Sa to: Naczynia
    wzbiorcze oraz zawór nadcisnieniowy, rurki ksztaltki, otulina i ciekaw
    jestem czego jeszcze brakuje co MUSISZ dokupic.

    Mój zestaw kolektorów kosztowal bez dofinansowania 8500zl i nie dosc
    ze to cena za kompletnie wszystko wlacznie znajmniejsza pierdola to ma
    jeszcze na wylocie zbiornika mieszacz termostatyczny Honeywell za
    250zl.

    >Ja np. nie mam za bardzo
    >miejsca na solary na dachu - tyle mam okien dachowych i tak polozone
    >ze musialbym je jakos dziwnie ustawic - jeden poziomo, drugi na malym
    >daszku nad tarasem - pionowo :)

    A mój szwagier jak przyjechal i zobaczyl solary w ogrodzie pokiwal
    glowa i powiedzial "Sehr praktisch"

    Ta pompa ciepla nia dziala ponizej 0stC a moje kolektory jesli jest
    tylko slonce to nawet przy -15 stC w krótki zomowy dzien nagrzeja
    zbiornik do 45stC.

    >A taka pompka - czy jest slonce, czy
    >go nie ma, czasem z lepszym COPem, czasem z gorszym ale ciepla wode
    >potrafi zapewnic non stop.

    Nie przegadasz mnie. Ja tu widze 6950zl plus dodatki i COP ginace w
    tlumie w porównaniu do kolektorów.

    >Jak dzialaja solary jak np. przez 2
    >tygodnie non stop niebo jest totalnie zachmurzone i non stop leje ? W
    >tym roku byla taka pogoda :) I jak wiemy takie anomalia beda coraz
    >czestsze..

    Obecnosc chmur nie znaczy od razu ze kolektor stoi. Musialy by byc
    naprawde ciezkie. Normalnie przez chmury tez grzeje. Mam zdjecia moge
    pokazaz.
    A co do tego roku to jaki ma sens pytanie o pore letnia, liczy sie
    zysk caloroczny z posiadania solarów.
    Bez solarów mialem zuzycie 1450m3 gazu, w zeszlym roku bylo z solarami
    1050 a w tym roku na dzien dzisiejszy jest to 1130m3. Wiecej owszem
    niz w poprzednim roku ale dlatego gdyz grudzien byl mrozny a i juz w
    pazdzierniku przepalalem bo bylo zimno.

    >Znowu mit.. Czas zycia tej sprezarki to min. 25 lat. To nie jest
    >sprezarka z lodowki (choc i te dzialaja po 30 lat i nie chca sie
    >zepsuc :)

    Dzialaja ale jak? Z jaka sprawnoscia? Akurat wlasnie sie pozbylem
    starej 11letniej lodówki która tylko prad zlopala.

    >Szkoda, ze tylko u Ciebie - Maniek jakos tego nie potwierdza, a
    >kombinuje jak kon pod gorke na wszystkie sposoby :)

    Nie tylko u mnie. Kolega ma za moja namowa takze w ogrodzie kolektory
    i tez sobie chwali.
    A jesli nie dowierzasz to moge ci nawet film nakrecic w mrozny dzien
    jak dzialaja i z jakim skutkiem.

    Marek