eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsiRe: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
  • Data: 2010-12-29 21:23:49
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 29 Gru, 21:36, "4CX250" <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Cytat
    > "Od ceny zestawu odejmujemy CP-120
    >  = 3890 zł (cena podgrzewacza jednowężownicowego o pojemności 120 l tej samej
    > firmy)"
    >
    > Tu podano jeszcze mniejszy 120l za 3890zł

    No i czemu zakonczyles to podsumowanie i cytowanie ? :) Niewazne jakie
    zbiorniki tam pierwotnie podano, wazne ze ostatecznie policzono
    zestawy za, cytuje:

    "W przypadku zestawu 1 koszt końcowy wyniósł KI = 11 560 zł, natomiast
    koszt końcowy zestawu 2 wyniósł KI = 8760 zł."

    Cena drugiego zestawu jest jak dla mnie jak najbardziej aktualna i
    realna - Maniek zreszta taka nam tutaj niedawno z allegro z Hewalexa
    wkleil.

    > Cytat
    > "Dwadzieścia pięć  litrów specjalnego
    > niezamarzającego płynu kosztuje 495 zł."
    >
    > Też niezły kwiatek.
    > Glikol nigdy nie kosztował 495zł za 25l.

    http://allegro.pl/listing.php/search?string=ergolid&
    sourceid=Mozilla-search
    http://allegro.pl/ergolid-a-25-39-glikol-plyn-do-ins
    talacji-20l-i1373775222.html

    Masz racje - trzeba liczyc te ok 200 pln. Ale biorac pod uwage, ze to
    opracowanie z 2006r. to nie wyglada to na naciaganie faktow tylko
    wtedy poprostu glikol do instalacji byl drozszy :) Trzebaby wiec to
    jeszcze raz przeliczyc, choc moim zdaniem az tak to wynikow nie
    zmieni. Oni licza 87 pln / rok na wymiane plynu - przyjmujac 35 pln
    (40% z tej kwoty bo tyle tez kosztuje teraz glikol) daje to ok 1,3k
    pln "w kieszeni" tytulem oszczednosci z wymiany glikolu przez 25 lat.

    > Moja instalacja jest większa i wchodzi do niej 13 litrów glikolu.
    > 20l pojemnik 39% glikolu wtedy kosztował 140zł. Sprawdziłem i znajomego który ma
    > sklep.

    W Hewalexie kosztowal (znaleziony archiwalny cennik) ok 220 pln.
    Przypuszczalnie oni policzyli poprostu koszt wymiany tegoz :)

    > Czy zauważyłeś że testowana tam instalacja zawiera kilka istotnych błędów
    > projektowych które są przyczyną zaniżonej sprawności?

    Przyjeli ze zyskuja rocznie 9,419 GJ (2616,39 kWh). Daj linka do
    jakiegos obiektywnego opracowania ile taki "wspolczesny" zestaw za
    8,5k pln potrafi wyciagnac, no i oczywiscie czy cala ta energie da sie
    spozytkowac. Ja przyjmuje do moich obliczen zuzycie na CWU w granicy
    4000kWh na moja rodzinke, przy czym to jest zuzycie przez CALY ROK!
    Oznacza to, ze te 2600kWh z kolektorow przez te 7-8 miesiecy jest
    rowniez bardzo realne - wiecej poprostu nie jestem w stanie
    spozytkowac :)

    > Ten cały artykuł to jeden stek bzdur i cen wyssanych z palca.
    > Jak się chce komuś coś obrzydzić i zniechęcić to najlepiej pisać że drogo i
    > podawać ceny z kosmosu. Taki jest cel tego artykułu.

    Wlasnie sek w tym ze ceny sa jak najbardziej OK. Artykul pisany w
    2006, a cene zestawu przyjeli taka sama jak podal nam przed chwila
    Maniek z allegro :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.