eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsiRe: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi
  • Data: 2010-12-29 22:54:59
    Temat: Re: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:8085d323-daed-4adf-85bf-

    > Z zewnatrz. Ta akurat nie wyglada na przystosowana do podpiecia
    > przewodow, ale np taka:
    >
    > http://allegro.pl/hewalex-pompa-ciepla-do-cwu-podgrz
    ewacz-wymiennik-i1354710137.html

    > (zeby nie bylo - tez HEWALEXa :)
    >
    > Tu juz mamy 300l i mozliwosc bezproblemowego podpiecia przewodow z
    > zewnatrz (wlot/wylot). Taka pompe mozna znalezc w cenie 5-6k pln. Moim
    > zdaniem lepszy wybor od solarow.

    Nie lepszy z tego co czytalem. Zauwaz, ze jej sprawnosc to gora 0C i to
    zapewne przy kiepskim COP, a takie temp. zima calkowicie ja eliminuja.
    Czerpanie powietrza z wnetrza nie ma sensu, bo jej zapotrzebowanie to
    kubatura domu na godzine o czym w deklarowanych danych na tej aukcji nie ma
    ani slowa. Dobry solar tej samej firmy spokojnie dziala przy ujemnych temp.
    zima o ile oczywiscie jest slonce a to jak mi sie zdaje bardziej
    prawdopodobne niz temp. powyzej zera.
    To w sumie fajne urzadzenia ale raczej do domkow letnich.

    Pozdro.. TK