eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsiRe: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
  • Data: 2010-12-31 09:19:44
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4d1d0ebc$0$2453$65785112@news.neostrada.pl...
    Użytkownik Jan Werbinski napisał:

    >Kiedyś z kumplem popełniliśmy byliśmy powstanie pewnego prywatnego
    >schroniska turystycznego. No, namówiliśmy gościa żeby w to wszedł, projekt
    >funkcjonalny adaptacji to w zasadzie moja robota (plus minus technika
    >budowlana) - ale kiedyś wybieraliśmy się tam z kumpla siostrzeńcem. I
    >kumpel stwierdził że przecież nie wpuści siedmiolatka pod prysznic gdzie
    >zimna woda ma plus dziesięć, ciepła plus osiemdziesiąt (żeby na dłużej
    >starczyło termy elektryczne grały na maksa). A że prawa mamy tam specjalne,
    >jak palcem nie kiwniemy to musimy cudów dokonywać żeby za pobyt zapłacić
> [...]

    Tak Darku. Bezpieczeństwo ponad wszystko. Ja od samego początku nie
    wyobrażałem sobie mojej instalacji solarnej bez zaworu mieszającego bo solar
    bez problemów w lecie to i zagotować może wodę gdy go elektronika nie
    przypilnuje.
    Przy czym trzeba zdać sobie sprawę z tego że nie może to być "jakiś zawór".
    Musi to być zawór z funkcją odcięcia wypływu wody w sytuacji gdy zabraknie
    zimnej.
    Wyobraźmy sobie zanik ciśnienia w sieci wodociągowej. Naczynie wzbiorcze
    przy zbiorniku ma sporo w sobie powietrza pod ciśnieniem które wystarcza do
    wepchania w rury kilku ładnych litrów wody. Przy zaniku wody ze zbiornika
    poleci na zawór tylko wrzątek ale do zaworu nie dochodzi już zimna woda z
    wodociągów i nagle z prysznica wylewa się nam na głowę kilka litrów tego
    wrzątku na głowę.
    Np. Honeywell czy Esbe robią takie zawory. Są droższe niż te normalne i
    bardzo wysokiej jakości. Warto je mieć a nawet trzeba. Ja mam TM 200
    Honeywell ustawiony na 55stC.

    Marek