eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNieznana dotad wada posiadania paneli na dachoRe: Nieznana dotad wada posiadania paneli na dacho
  • Data: 2023-06-20 19:54:04
    Temat: Re: Nieznana dotad wada posiadania paneli na dacho
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tuesday, 20 June 2023 at 19:18:59 UTC+2, M M wrote:
    > wtorek, 20 czerwca 2023 o 15:34:14 UTC+2 a a napisał(a):
    > > Znajomy instalował takie systemy automatycznego gaszenia ze zraszaczami dużych
    galeriach handlowych,
    > > a w piwnicy duży zbiornik na wodę, pompy.
    > A jak zabraknie prądu do pomp (albo wezwani strażacy wyłączą, bo standardowo to
    robią)?
    > To nie powinno być pod własnym ciśnieniem? Np. woda z rozpuszczonym CO2 dodatkowo
    wspomagającym gaszenie.
    > > Kto ma kasę i nowy dom, ten nie instaluje solarów na dachu, bo dom ma duża
    wartość a solary to ryzyko pożaru przez całe życie i ryzyko zatrucia dymem,
    zaczadzenia i utraty zdrowia i życia.
    > W ogóle całe życie grozi śmiercią lub kalectwem. Stres z powodu wysokich rachunków
    za energię też nie jest zdrowy. Tak źle i tak niedobrze ;)
    > > Za polu, za domem, solary też niebezpieczne bo za 5 lat kable zaczną pękać od UV
    > Dobre kable wytrzymują znacznie dłużej, w dużej części schowane pod panelami tego
    UV dostają niewiele.
    > > i dotknięcie grozi porażeniem, a wypada kilka raz w roku zmyć szklo z brudów,
    pyłów i piasku
    > W naszych warunkach deszcz zmywa dość skutecznie.
    > Falownik mam podłączony do sieci przez wyłącznik różnicowo-prądowy typu B - nie
    tani (kilkaset PLN), ale wykrywa też upływ prądu stałego.
    > Strach wsiadać do trolejbusu w Gdyni, jak oni to robią że jest nieuziemiony (na
    kołach), zasilany 600V DC ale jakoś nikt się nie boi że będzie jakieś przebicie i
    wsiadający pasażer zamknie obwód do ziemi.


    Chińczyk to rozwiązał tak, że po Wuhan jeżdżą elektryczne tramwaje, ale bez trakcji i
    bez szyn, bo na aku.

    Tramwaj elektryczny na aku jest lekki, bez cięzkiego podwozia stalowego, bo koła mają
    opony
    i jeździ trasą dla tramwajów, ale po asfalcie.

    Ta innowacyjna technologia trafi do Europy już za 15 lat.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1