    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: No było -24 :-) Jak tam C.O. sie spisuje?
    Date: Mon, 25 Jan 2010 10:08:47 +0100

    Użytkownik "Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:hji6g9$k8m$1@news.interia.pl...
    > Ile miesięcy (tak średnio) w roku grzejesz, jeśli mogę zapytać ? .

    Sezon 2008/2009 zakończyłem wyłączając kocioł dokładnie 1 kwietnia.
    Sezon 2009/2010 zacząłem gdzies w okolicach końca października chyba.
    Wychodzi pełne 6 miesięcy.

    Z tym że w każde lato coś jeszcze dłubię przy domu.
    I tak np. w lecie 2009 kończyłem ocieplenie części fundamentu -około 9mb- od
    strony salonu wraz z wykonaniem chodniczka i schodów wokół domu oraz całego
    fundamentu przy części garazowej i także chodniczka. Gdzies we wrześniu 2009
    zabrałem się za ociaplenie płyt balkonowych.
    Balkon z przodu ocieplony jest już całkowicie z góry dołu i boków włącznie z
    naciągnięta siatką, natomiast niemal dwukrotnie większy balkon z tyłu
    brakuje jednej płyty od spodu oraz całości boków.
    Zauważyłem już wczesniej że przez wyłaz na poddasze strasznie przeciąga
    zimnem. Pod koniec listopada zrobiłem doraźnie dodatkową górną przykrywę z
    płyty styropianowej 10cm.
    Oglądałem teraz w mrozy termowizją jak wygląda taki balkon po ociepleniu a
    jak taki częściowo nieocieplony. Masakra.
    Akurat nie miałem możliwości pomiaru temperatur bo moja kamera
    poniżej -10stC na zewnąt pokazuje tylko --, ale ta cześć dolna balkonu która
    jest jeszcze odsłonięta świeci intensywnie na żółto podczas gdy ocieplona
    część jest niebieska.
    Pamiętam tak samo porównywałem zeszłego sezonu odsłonięty fragment
    fundamentu oraz ten ocieplony. Różnica to odsłonięty żółty i ocieplony
    niemal czarny ale fundament ocieplony jest 5cm a balkony tylko po 3cm. W
    sumie balkony żałuję że nie dałem 4-5cm styropianu. Olać to że byłyby grube.
    Ważniejsze jest zatrzymanie ucieczki ciepła.

    Marek