  • Data: 2013-03-25 21:00:21
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-25 12:58, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Gdybys napisal, ze teraz wylatuje mniej niz kiedys to byloby OK, ale
    > napisales, ze wiecej dosarczasz, a to blad fundamentalny jak sadze dla tej
    > teorii? Paradoksalnie moze napisales prawde, bo ilosc energii slonecznej
    > wcale nie jest stala. Zostawmy to, bo nie mam zamiaru byc drobiazgowym.

    > Okresowe ochlodzenia widoczne na wykresach.

    Podaj zakres tego ochłodzenia.

    > Nie wiem, moze znow nie ten wykres.. :-)
    > Depresja to taki punkt w ktorym wykres osiaga najnizsza wartosc.

    Gdzie w tych danych widzisz depresję? Ja widzę strasznie duże
    niepewności pomiarowe. Podaje teraz swoją hipotezę dla tych danych
    (wziąłem średnią dla każdego roku, ale tak naprawdę powinienem dla
    szacunków klimatycznych wziąć średnią z 30 lat).

    1753 ( -4 ; 2,4 )
    1754 ( -3,7 ; 2,6 )
    1755 ( -4 ; 2,3 )
    1756 ( -3,5 ; 2,2 )
    1757 ( -3,8 ; 2,8 )
    1758 ( -4,6 ; 0,4 )
    1759 ( -3,3 ; 1,4 )
    1760 ( -3,9 ; 1,1 )
    1761 ( -2,7 ; 2 )
    1762 ( -3,3 ; 1,9 )
    1763 ( -3,8 ; 1,1 )
    1764 ( -2 ; 1,9 )
    1765 ( -2,4 ; 1,8 )
    1766 ( -2 ; 2 )
    1767 ( -3 ; 1,9 )
    1768 ( -3,2 ; 0,9 )
    1769 ( -2,5 ; 1,8 )
    1770 ( -2,7 ; 1,8 )
    1771 ( -2,4 ; 1,6 )
    1772 ( -2,2 ; 2,3 )
    1773 ( -1,7 ; 2,4 )
    1774 ( -2,8 ; 2,5 )
    1775 ( -1,7 ; 2,8 )
    1776 ( -3,1 ; 1,8 )
    1777 ( -3,1 ; 1,6 )
    1778 ( -3 ; 2 )
    1779 ( -2,3 ; 2,3 )
    1780 ( -2,7 ; 2,6 )
    1781 ( -2,8 ; 1,6 )
    1782 ( -3,5 ; 1 )
    1783 ( -3 ; 1,3 )
    1784 ( -3,5 ; 0,8 )
    1785 ( -3,7 ; 0,1 )
    1786 ( -3,4 ; 0,5 )
    1787 ( -2,6 ; 1,3 )
    1788 ( -3 ; 1,4 )
    1789 ( -2,7 ; 1,2 )
    1790 ( -2,4 ; 1 )
    1791 ( -1,9 ; 1,5 )
    1792 ( -2,4 ; 1 )
    1793 ( -2,2 ; 1,4 )
    1794 ( -1,7 ; 1,7 )

    > Linijka w piku ok. 1750 i jedziemy w prawo. Co jest ponizej prostej?
    > To Ty masz swiecic garnuszkiem oswiaty a nie ja. Poddalem pod watpliwosc
    > pewna teze i napisalem z czego moim zdaniem wynika. Ty na sile chcesz
    > udowodnic ze nie umiem czytac wykresow, choc nie mam pojecia jak mozna nie
    > umiec czytac jednej kreski w ukladzie dwoch osi.

    Jakiej kreski. Tam są dla każdego miesiąca trzy wartości:

    minimum, maksimum i wartość średnia przedziału niepewności

    To teraz ja mam dla ciebie zagadkę. Masz dwóch wykonawców. Jeden mówi,
    że za jakąś pracę weźmie 10 tys. zł. Drugi mówi, że weźmie 9tys. zł
    jednak cena końcowa może się zmienić o 3 tys. zł. Który z nich jest tańszy?

    Błąd jest po prostu większy niż efekt, którego chcesz dowieść.

    M.