    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: No i kuję nieocieplone szczyty
    Date: Tue, 12 May 2009 23:13:55 +0200

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
    news:gucmgu$cmj$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Skoro nie 50 to ile? Ja mam 2W 30 + 15 to jechać do szczytu czy nie?
    > Będzie deskowanie więc dodatkowa ochrona...

    Nie jechac do szczytu, tylko dac na gore sciany styropian jak Kiki pisze.
    Odizolujesz sciane z zewnatrz i z gory. Od wewnatrz bedziesz mial ocieplenie
    i bedzie git.

    > Jak ktoś ma ścianę 1W 40 cm to faktycznie nie ma się co przejmować głupim
    > szczytem bo przez wszystkie ściany tego ciepła ucieka już wystarczjaąco
    > dużo...

    :-))
    Nie wiem czy duzo, czy malo. Takie porownywanie nie ma wielkiego sensu, bo
    izolacyjnosc obu materialow sciany poza styropianem jest znaczaco rozna.
    Sama grubosc to nie wszystko. Cyfry oporu cieplnego tez ladnie wygladaja,
    ale w praktyce jak dolozymy wentylacje, okna, drzwi i co tam jeszcze to ten
    parametr juz nie koniecznie jest decydujacy, ale dobry dla cyfromaniakow,
    zwlaszcza tych drugiego miejsca po przecinku. :-) W konsekwencji okazuje
    sie, ze oszczednosci z tego nie przekrocza 100zl rocznie, a i to nie takie
    pewne. Co dopiero mowa o przemarzaniu.

    Pozdro.. TK