  • Data: 2012-02-03 15:55:02
    Temat: Re: No to i ja się pochwale -34
    Od: GREGOR <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Lut, 15:19, "Plumpi" <p...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "hit(wytnij to)o...@o...pl" <hit(wytnij)oka...@o2.pl> napisał w
    > wiadomościnews:jggbup$cf2$1@news.task.gda.pl...

    > Pomiar pirometryczny niewiele się różni od wróżenia z fusów lub szklanej
    > kuli :)

    Pirometrem trzeba umieć się posługiwać.
    Należy znać emisyjność badanego materiału,
    wiedzieć że nagrzanie od słońca (w zależności od strony świata), zimny
    nieboskłon (mamy wyż i brak chmur) i temperatura okolicznych obiektów
    wpływa na pomiar.
    Jeśli chcemy dokonać dokładniejszego pomiaru pirometrem,
    temperatury powietrza przy gruncie - proponuję:

    - położyć na ziemi białą kartkę papieru (z dala od innych cieplejszych
    obiektów)
    - ustawić w pirometrze współczynnik emisyjności 0,9
    - zasłonić miejsce pomiaru od wpływu nieba

    Teraz wynik powinien być zbliżony do tego wykonanego termometrem
    klasycznym, z dokładnością PI razy drzwi.

    Pozdrawiam
    GREGOR