  • 1. Data: 2012-02-03 10:12:42
    Temat: No to i ja się pochwale -34
    Od: "hit\(wytnij to\)o...@o...pl" <hit(wytnij)okazja@o2.pl>

    U mnie wczoraj o dwunastej w nocy było -34 c przy gruncie mierzone
    pirometrem
    Ranek zas powitał mnie -26 c mrozikiem
    11 przed południem temperatura -20 c
    Okolice Kamiennej Góry na dolnym slasku
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-02-03 11:25:32
    Temat: Re: No to i ja się pochwale -34
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-02-03 11:12, hit(wytnij to)o...@o...pl pisze:
    > U mnie wczoraj o dwunastej w nocy było -34 c przy gruncie mierzone
> [...]

    U mnie w nocy spadła temperatura do 18,8 na szafce - bo tam mam
    termostat, ale już od 6.30 grzało i 7.30 było już prawie 20.
    :)

    A na zewnątrz o 7.00 od wschodu -29 (4m nad gruntem), od zachodu -26
    (2,5m nad gruntem)

    A samochód i tak nie odpaliła - garaż wolnostojący to chyba jednak nie
    aż tak super pomysł - choć zdarzyło się to pierwszy raz od 3 zim i nie
    wina akumulatora, a raczej ropy.

    Ariusz

  • 3. Data: 2012-02-03 11:32:37
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

> [...]

    A samochód i tak nie odpaliła - garaż wolnostojący to chyba jednak nie
    aż tak super pomysł - choć zdarzyło się to pierwszy raz od 3 zim i nie

    No i zapomniałem napisać gdzie Szczepańcowa koło Krosna (podkarpacie)

    Ariusz

  • 4. Data: 2012-02-03 12:22:44
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > tak super pomysł - choć zdarzyło się to pierwszy raz od 3 zim i nie wina

    Ostatnio mocno krytykowany był połaczony z budynkiem garaż, ja w swoim
    trzymam temp 17stopni przy -22 na zewnątrz.

    (garaż w piwnicy pod salonem ocieplenie 20cm styro, brama rowniez ciepła) i
    jest to naprawde wygodne wsiadac do ciepłego auta wyjechac z garaży i nie
    wysiadać aby zamykać bramę.

    Koszt ogrzewania całego domu jak na tę chwilę to 2T miału w cenie po ok
    500zł.

    Przez wiele lat zimą musiałem szkrobac szyby i tyłek marzł mi, nie przekona
    mnie nikt, że to był błąd z tym garażem :)
    pozatym jeden z naszych dupowozów to 92r :) pewnie by nie dał rady przy
    takich temp.

  • 5. Data: 2012-02-03 12:31:10
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Przez wiele lat zimą musiałem szkrobac szyby i tyłek marzł mi, nie
    > przekona mnie nikt, że to był błąd z tym garażem :)

    Garaż dobra rzecz dla wygody ale zabójcza dla blach samochodu.
    Codzienne rozmrażanie solanki po dpodwoziem i stanie "na mokro" w garażu
    daje się mocno we znaki.

    Wiem co mówię bo mam garaż i też w nim trzymam auto.

    > pozatym jeden z naszych dupowozów to 92r :) pewnie by nie dał rady przy
    > takich temp.

    Nie oceniaj aut wiekiem. Ostatnio nie ma dnia abym nie widział jakiejś
    lepszej marki pojazdu nieruchomej na awaryjnych na poboczu.
    Jak słaby akumulator albo lipne paliwo to nie ma znaczenie czy
    dwudziestolatek czy i dwulatek.

    Marek

  • 6. Data: 2012-02-03 12:45:58
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > lepszej marki pojazdu nieruchomej na awaryjnych na poboczu.
    > Jak słaby akumulator albo lipne paliwo to nie ma znaczenie czy

    Mam odmienne zdanie, opla 10lat Vectra B trzymaliśmy w blaszaku od nowości,
    juz po 4 latach rdza wychodziła,
    kikla razy był u lakiernika na poprawkach dlatego osobiście nie widzę w tym
    reguły, pozatym ze po 4 latach rdza na klapie i drzwiach wyłaziła to juz
    skandal.

    Ten nasz 20latek przez 10 lat stał w garażu ciepłym u rodziców pod domem,
    ostatnie 2 lata na zewnąrz i znowu wrocił do garażu w nowym domku, miał
    takie dziury
    ze w zeszłym roku nie chcieli przegladu robić, a wydatki na dom ważniejsze
    niż nowe auto, więc połataliśmy go i teraz się ogrzewa :)

    Na pewno trochę ma to znaczenie o czym piszesz, ale tak znikome, ze nie
    zamieniłbym wygody na ochrone złomu :)

    Pozatym auta używane teraz tanie za 10k kupisz 10latka, za którego placiło
    się 75tys :)

    często jednak jezdzę na myjnię ręczną (raz na tydzien-dwa).

    Trzy dni temu wybrałem się na ręczną myjnię, jadąc zastanawiałem się czy
    będzie czynna bo -17stopni było, o dziwno była czynna, momentalnie po 5min
    krople zamarzły na aucie, ale rano już był suchy, stal na nastęny dzień 8
    godzin na mrozie nie przymarzały klamki i uszczelki, teraz jezdze
    czysciutkim autem.

  • 7. Data: 2012-02-03 12:55:38
    Temat: Re: No to i ja si? pochwale -34
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-02-03 11:12, hit(wytnij to)o...@o...pl pisze:
    > U mnie wczoraj o dwunastej w nocy by?o -34 c przy gruncie mierzone
    > pirometrem
    Ja bym nie wierzył w taki pomiar. Za dużo elektroniki.
    Zmierz następnym razem, jak Bóg przykazał zwykłym termometrem rtęciowym
    albo alkoholowym.

    Jacek

  • 8. Data: 2012-02-03 13:22:40
    Od: "hit\(wytnij to\)o...@o...pl" <hit(wytnij)okazja@o2.pl>

    Wsyzstko mozliwe ale pirometr dosyc dokładnie mierzy temperature tam gdzie
    wisi termometr rtęciowy wskazuje identyczny pomiar ,również temperaturę na
    piecu pokazuje taką samą co na wyświetlaczu pieca
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2012-02-03 13:37:17
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik hit(wytnij to)o...@o...pl napisał:
    > U mnie wczoraj o dwunastej w nocy było -34

    U mnie ok 6.00 było - 32,6 jakieś 5 m nad gruntem, ale tubylcy bliżej
    rzeczki mówią, że mieli -34...
    Beskid Niski wys 500 mnpm

    pozdr
    Robert G.

  • 10. Data: 2012-02-03 14:19:56
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    Użytkownik "hit(wytnij to)o...@o...pl" <hit(wytnij)okazja@o2.pl> napisał w
    wiadomości news:jggbup$cf2$1@news.task.gda.pl...

    >U mnie wczoraj o dwunastej w nocy było -34 c przy gruncie mierzone
> [...]

    Pomiar pirometryczny niewiele się różni od wróżenia z fusów lub szklanej
    kuli :)