  • Data: 2015-08-20 13:58:27
    Temat: Re: Normy czasowe na prace wykończeniowe
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 20 sierpnia 2015 13:33:48 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A dlaczego uważasz że zyski od nasłonecznienia mają wpływ na to co płacę za
    > uciekanie prze ścianę a nie np. przed dach?

    maja wplyw na temperature w budynku i tyle - zatem wpływają na straty dowolna drogą.

    > Zyski wpływają na _całość_ strat a więc należy je uwzględnić proporcjonalnie
    > czyli np. podnosząc średnią temperaturę przyjętą do obliczeń.
    > (wtedy straty przez każda przegrodę zostaną proporcjonalnie zmniejszone).

    prawda, no i co z tego?

    > Skan rachunków za gaz chcesz?

    a przeciez ja nie twierdze ze placisz wiecej. Twierdze ze przez sciany ucieka ile
    wychodzi z obliczen. To ze nie musiales za to zaplacic w calosci to tylko wynik
    zyskwo z naslonecznienia i zużytego prądu ktory i tak w cieplo sie zamienil
    ostatecznie.
    mam dane temperaturowe od 1-04-2000 do 19-04-2013 dla stacji meteo we wrocławiu. Moge
    ci srednia temperature wyliczyc w zakresie jakis dat.
    Srednia temperatura w calym tym okresie to 9,14st.
    Jesli w ogole interesuje cie merytoryczna dyskusja :)

    b.