    Subject: Re: Nośność stropu z Ackermanów
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Mon, 21 Mar 2016 16:33:20 +0100

    W dniu 2016-03-21 o 14:11, Adam pisze:
> [...]
    0-kd-6-dybel-przechylny.html

    > Ale chyba to ma pracować na ścinanie, a nie zrywanie - cytat z w.wym
    > strony:
    > "Mocowanie KD 5-8, KDH 5-8, KDR 5/6 jak również KM 10 nie mogą być
    > instalowane w pozycji skierowanej w dół"

    Kołki są naprawdę solidne, a ilość gwintu w bolcu wystarczająca, aby
    utrzymać 100kg. Myślę, że z palcem w .... (zębach) spokojnie wytrzyma.
    Myślę, że firma się asekuruje, ponieważ gwintowany pręt nie ma
    zabezpieczenia i pod wpływem drgań w pozycji pionowej będzie się
    odkręcał. Nie da się też dołożyć przeciwnakrętki czy nakrętki
    samohamownej, ale od czego są kleje anaerobowe lub roztwór kalafonii w
    spirytusie? :)

    > A nie prościej przebić się jednak na wylot?
    >
    > Przewiercić cienkim pilotem, usunąć rozwiercone klepki, rozwiercić
    > strop i założyć mocowanie, po czym wkleić odpowiednio wyprofilowane
    > "pod brzuchem" klepki.

    Demontaż parkietu nie wchodzi w grę, bo musiałbym rozebrać pół podłogi,
    a następnie ją poukładać. To jest parkiet zbyt solidny "na felc", a nie
    jakaś marketowa popierdółka.
    Kiedyś jak być może będę zmieniał podłogę to tak właśnie zrobię, ale
    póki co musi tak być jak sobie obmyśliłem.