    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Nowe grzejniki w istniejącej instalacji. Problem.
    Date: Tue, 18 Oct 2011 14:51:34 +0200

    >Użytkownik "Krzysztof 45" napisał w wiadomości grup

    >Po to sie zatrudnia Fachowca a nie paproka, by mieć gwarancję, by
    >zlecenie było wykonane zgodnie ze sztuką, by spać spokojnie i nie mieć
    >w przyszłości problemów.

    Jak ja lubię czytać takie teksty(gwarancja, zgodnie ze sztuka itp)
    Tylko niestety teoria swoje a życie swoje.
    A teraz weź wejdź na na grupę pl.misc.budowanie i poczytaj o potrafią zrobić
    fachowcy np od ociepleń, jakie kwiatki robią fachowcy od instalacji czy
    praktycznie w każdej innej dziedzinie.
    Albo mój przykład: w renault megane które kupiłem latem chciałem wymienić
    płyn w układzie chłodzenia. Ponieważ dolny wąż do spuszczania płynu jest
    umiejscowiony tak że bez kanału jest ciężko go zdjąć postanowiłem się nie
    męczyć i przeznaczyłem kilka dych aby zrobił to fachowiec. Kupiłem 6 litrów
    płynu i pojechałem do warsztatu. Pierwszy tekst to taki ze płynu za mało
    będzie ale oni maja swój i mi doleją(a 6 litrów to dokładnie tyle ile wymaga
    producent auta). Oczywiście ja kupiłem ich zdaniem zły płyn ich jest lepszy
    ale to przemilczmy.
    Gdy po dwóch godzinach przyjechałem po odbiór auta szef mówi że płyn
    wymieniony że należy się 60zł robocizna i 40zł za koncentrat(rzekomo dolali
    dwa litry bo mojego płynu było za mało i był tylko do -37stC a oni zrobili
    mi do -45stC- przemilczę cenę 20zł za litr;)). Pytam czemu robocizna taka
    droga to twierdzi że tyle kosztuje u niego godzina pracy robotnika. I to ok
    60zł za roboczogodzine jeszcze bym zaakceptował ale tu na pewno godzinę nikt
    nie pracował. A jak otworzyłem maskę to po obejmie na dolnym wężu przy
    chłodnicy widziałem że nikt tego nie odkręcał i nikt nie spuszczał tamtędy
    płynu(to samo zresztą przy bloku silnika śrubka spustowa nieruszona)
    Wykorzystałem okazję że szef wyszedł i kręcącego się tam chyba ucznia
    spytałem jak oni mi wymieniali ten płyn. Ten mówi że ponieważ do dolnego
    węza jest trudny dostęp to to szef kazał się nie pierdzielić tylko odciągnąć
    2 litry starego płynu i dolać koncentratu.
    I tak to właśnie jest zaufać fachowcą.
    Poprosiłem więc szefa o wyjaśnienia i skończyło się na tym że nie zapłaciłem
    ani złotówki, znalazło się moje 6 litrów płynu a ja pojechałem do kupla
    który ma najazd do aut przed domem i w ciągu 0,5 godziny wymieniłem płyn tak
    jak się należy.
    Dodam jeszcze że w ostatnich 5 latach wybudowałem dom, robiłem remont
    generalny swojego mieszkania i remont generalny domu rodziców wybudowanego w
    1968 roku. Miałem więc okazję współpracować z różnej maści i zawodu
    fachowcami i wyciągnełem jeden wniosek: jak chcesz żeby było zrobione
    porządnie to trzeba zrobić samemu lub w ew codziennie na bieżąco nadzorować
    pracę fachowca i nie ulegać jego sugestiom typu "Panie ja tak robię od lat i
    jest wszystko git" do tego niestety jest potzreba dużego samozaparcie i
    sporej wiedzy, aczkolwiek np wybudowanie domu to nie jest żadna
    superskomplikowana inwestycja i można spokojnie samameu to opanować

    -- Pozdrawiam

    Kris