eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się Re: Nowe obowi?zki zwi?zane z ustaw? ?mieciow? ;) - zaczyna sie
  • Data: 2013-01-08 11:20:47
    Temat: Re: Nowe obowi?zki zwi?zane z ustaw? ?mieciow? ;) - zaczyna sie
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:kcgqms$59l$1@news.task.gda.pl...

    > Rols Royce znaczy. :-)

    Ty się śmiej ale poldek w testach okazał się być jednym z
    najbezpieczniejszych ówczesnych aut pod kątem stref zgniotu karoserii.

    > Pamietam tez, ze jak VW chcial kupic FSO to sprawa rozbila sie o
    > zatrudnienie, bo nie chciano zgodzic sie na redukcje zalogi w jakiejs
    > sporej czesci. No to VW kupil Skode i porownaj sam jak wygladaja te firmy,
    > nasze FSO i dzisiejsza Skoda. Tylko tam od razu czesc ludzi z fabryki
    > polecielo na ulice. A u nas zaklinali rzeczywistosc durnie po kierunkach
    > politycznych i socjalnych. Jedynie Daewoo zgodzilo sie przez kilka lat nie
    > zwalniac ludzi. I eksportowali sobie zaloge na pol roku do Korei, bo
    > przeciez tu tyle narodu nie bylo trzeba.

    A to niemiaszki. Nie wpadli na pomysł aby tanią siłę roboczą przenieść do
    siebie?

    > Kiedy spojrzy sie z perspektywy czasu na te dzialania to widac o co
    > chodzilo w tych zakladach. Pracowac, pracowac i pracowac. To samo zostalo
    > w Twoich pogladach (bez urazy), pracowac, ale nie koniecznie
    > konkurencyjnie.

    No to przecież ci pisałem na samym początku, że ówczesne fabryki miały na
    celu dawać zatrudnienie. Zapewne wiesz, że na lata Gierka przypadł ogromny
    wyż demograficzny. Trzeba było ubrać i nakarmić ten naród. Gdyby Gierek nic
    nie zrobił to mielibyśmy nie 10mln ludzi mieszkających w nowych blokach i
    pracujących w fabrykach lecz 10 mln biedoty na wsi w domach ze strzechy.
    A tak przynajmniej 10 mln i ich pokolenia dostało szanse zostania
    mieszczuchami ze stałym wynagrodzeniem, służbą zdrowia, wykształceniem i
    dostępem do porcelanowego kibla i teatru. Taka jest niestety prawda.

    Marek