eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się Re: Nowe obowi?zki zwi?zane z ustaw? ?mieciow? ;) - zaczyna sie
  • Data: 2013-01-08 10:59:54
    Temat: Re: Nowe obowi?zki zwi?zane z ustaw? ?mieciow? ;) - zaczyna sie
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości
    news:50ebe366$0$1231$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Maniek4" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    > news:kcgn27$ro0$1@news.task.gda.pl...
    >
    >> Marek, zaczynasz przesadzac. Tu sie dyskutuje, a nie zabija o poglady
    >> obrazajac ludzi.
    >
    > Sprawa jest prosta. Ktoś popiera złodzieji (albo raczy nie dostrzegać
    > faktu) którzy ukradli 2mld $ z FOZ i tyle.
    >
    >> Ale co do tematu. W latach dziewiecdziesiatych interesowalem sie
    >> motoryzajca, jak wiekszosc z nas w pewnym okresie zycia. No i czytalem
    >> sobie, jak to ktos mial zainwestowac w FSO, kupic FSO, bo zaloga
    >> wykwalifikowana i taka kompetentna i tylu ich, bo w samej Warszawie to
    >> ponad 20 000 ludzi pracuje na zmiany. Co tam robili na tych zmianach to
    >> nie wiem, bo Polonez cudem lat 90-tych spewnoscia nie byl. No ale w innej
    >> prasie w tym samym czasie czytam, ze firma BMW we wszystkich swoich
    >> zakladach zatrudnia 20 000 pracownikow. BMW i FSO dla ktorego szuka sie
    >> inwestora. Wtedy o ekonomii nie mialem pojecia, ale cos chyba jednak nie
    >> pasowalo, nie uwazasz?
    >
    > A co ja ci mam odpowiedzieć. Widocznie Polonezy produkowało się w większej
    > części ręcznie. Sam wiesz że ręcznie wykonane dobra, są pożądane,
    > droższe, i występują w mniejszych ilościach :)))))

    Rols Royce znaczy. :-)

    > A na poważnie. Taka była technologia ówczesna produkcji Polonezów i tyle.
    > Jeśliby dotrwali do dnia dzisiejszego, to zapewniam cię, że tak samo
    > zostałaby zmodernizowana ta fabryka, jak Fiata w Tychach czy BMW w
    > Niemczech.

    Nic z tego. BMW w tamtym okresie to seria 3, seria 5, seria 7, seria 8 i
    chyba jakis roadster. Czesc z nich to rozne wersje nadwoziowe i wszystkie
    rozne silnikowe. FSO to jedna limuzyna (oby), kombi i atu, oraz cztery
    wersje silnikowe 1,6 GLI, 1,6 GSI, 1,9d i 14 16V. Tylko dwa z nich, a w
    praktyce jeden, bo to niemal ten sam silnik, produkowany byl w Polsce.
    Pozostale dwa to koncern PSA i Rover. Fabryka zatrudniajaca w skali kraju
    kilka razy wiecej ludzi niz BMW bedace lata swietlne przed FSO pod kazdym
    wzgledem. To byla fabryka wylacznie do produkowania zatrudnienia, bo ani to
    byly samochody na tamte czasy, ani ilosc zatrudnionych adekwatna do
    skomplikowania produkcji. Dopiero pozniej sie zaczelo: ropieprzyli,
    sprzedali, doprowadzili do upadku itd., sam wiesz. Widzi sie koniec, ale nie
    widzi sie przyczyny, procesu od poczatku. Fakt faktem, ze zwiazki nie byly
    tam bez znaczenia tak jak w kopalniach i wspomnianej stoczni. Pamietam tez,
    ze jak VW chcial kupic FSO to sprawa rozbila sie o zatrudnienie, bo nie
    chciano zgodzic sie na redukcje zalogi w jakiejs sporej czesci. No to VW
    kupil Skode i porownaj sam jak wygladaja te firmy, nasze FSO i dzisiejsza
    Skoda. Tylko tam od razu czesc ludzi z fabryki polecielo na ulice. A u nas
    zaklinali rzeczywistosc durnie po kierunkach politycznych i socjalnych.
    Jedynie Daewoo zgodzilo sie przez kilka lat nie zwalniac ludzi. I
    eksportowali sobie zaloge na pol roku do Korei, bo przeciez tu tyle narodu
    nie bylo trzeba. Kiedy spojrzy sie z perspektywy czasu na te dzialania to
    widac o co chodzilo w tych zakladach. Pracowac, pracowac i pracowac. To samo
    zostalo w Twoich pogladach (bez urazy), pracowac, ale nie koniecznie
    konkurencyjnie.

    Pozdro.. TK


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1