eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się › Re: Nowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się
  • Data: 2013-01-06 17:28:57
    Temat: Re: Nowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:kca8qq$o4j$1@news.task.gda.pl...

    > Wybudowano fabryki produkujace ponizej kosztow i to cala tajemnica.

    Nie ważne co i jak produkowano, ważne że wybudowano i było co sprzedawać
    przez 22lata gdy komuna upadła.

    > Zrozum, to sie nie spinalo za cholere. Wybudowano owszem, ale pozniej
    > zarzadzano co najmniej zle. Powiedz, jak mozna produkowac bez ogladania
    > sie na koszty??

    Koszty? To miało dawać zatrudnienie a nie generować zyski dla rady
    nadzorczej.

    > Nie patrzono, ze matryce sie starzeja i trzeba kupic nowe, bo i tak sie
    > sprzedawalo tyle, ze poniezej kosztow, bo nie uwzgledniono amortyzacji
    > czyli odtworzenia majatku, rozumiesz?

    Co ty gadasz. W Fabryce której ja pracowałem mieliśmy swój dział
    technologiczny w którym produkowało się maszyny i części zamienne na użytek
    wewnętrzny.

    > Pamietasz jak premie wyplacano w rowerach zeby obejsc ustawy kominowe? Jak
    > myslisz, czy bylo z czego wyplacac premie jak park maszynowy mial
    > piecdziesiat lat?

    Maniek jake 50 lat???? Mówimy o maszynach i fabrykach stawianych w czasach
    Gierkowskich i w czasach Gierkowskich zarządzanych.
    Problem w tym że sporej ilości "towarzyszom" nie było na rękę to w jaki
    sposób Gierek rządzi i że to było zbyt ryzykowne dla oblicza ZSRR jako
    państwa przewodniego. Ja bardzo dobrze pamiętam sprawy wielu technologii
    albo konstrukcji które nie zostały wdrożone tylko dlatego że by to
    upokarzało naszych braci ze wschodu.

    > Ludzie mili dosc kolejek w sklepach. Kartek na mieso i buty do szkoly.

    Maniek jacię proszę, mówimy o czasach Gierkowskich. Za Gierka sklepy były
    pełne. Dopiero potem,gdy zaczęli ludzie strajkować bo coś poszło w górę o 20
    gr
    wszystko zaczęło się rypać i walić jak domino. Z czyjej winy? Gierka?

    >Jak mozesz uwazac, ze to byly normalne czasy? To co prawda nie Gierek, ale
    >poklosie jego ekonomii. Zaczelo brakowac na koszty zwyczajnie. Drobi mozna
    >zrobic, ale te niestety trzeba remontowac. Tak samo jest z calym majatkiem
    >panstwowym. Nie da sie cale zycie zyc z czegos bez inwestycji, a na to
    >przeciez musi byc. A jak ma byc skoro kosztow nie pokrywaja przychody?

    Remontowano i to często taniej bo zakłady same sobie produkowały sporo
    części zamiennych.

    > Chiny to wyjatek. Maja wlasna komune, nie jakas importowana. A, ze
    > gospodarka u nich jest jak najbardziej rynkowa to swiadczy o tym ich
    > rozwoj. Po prostu potrafia produkowac tanio i kupuje to caly swiat.
    > Dlaczego to juz inny temat.

    A czy nie dostrzegasz że te Chiny lat temu 30 miały jeszcze gorszą odmianę
    komuny niż w Polsce? Tam to dopiero była bieda.
    Czy nie uważasz że Polskę po 30 latach mogło by spotkać to samo co spotkało
    po 30 latach Chiny?

    Marek