eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNowy ład PIS: dom do 70 m2 bez pozwolenia i kierownika budowy › Re: Nowy ładPIS: dom do 70 m2 bez pozwoleniai kierownika budowy
  • Data: 2021-07-15 00:39:14
    Temat: Re: Nowy ładPIS: dom do 70 m2 bez pozwoleniai kierownika budowy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pani Ewa napisała:

    > No słyszałam, że awokado też można w domu wyhodować.

    W sumie prosta sprawa. Ale uczy cierpliwości. Pierwszy korzonek pojawia
    się dopiero po wielu tygodniach. A po równie słusznym czasie wyrastają
    listki. Moczyć we wodzie grubszym końcem do dołu. To majestatyczne tempo
    wzrostu chyba bardzo boli krytyków gatunku. Oni by chcieli, aby wszystko
    rosło jak brojlery.

    > Może kiedyś spróbuję.

    Czas teraz dobry na to.

    > W przyszłym roku też na dynię znajdę trochę miejsca.

    W tym roku znalazłem miejsce w skrzynkach na tarasie. Z widokiem od
    sypialni. I to był dobry wybór. Dobrze jest zaraz po przebudzeniu
    popatrzeć na coś optymistycznego. Gatunki jakieś ozdobne, ze cztery
    różne. Owoce dyni, owszem, też mają znaczenie. Ale kwiaty -- kwiaty
    to jest to!

    > W tym roku (obok kilku pomidorów) eksperymentalnie posadziłam dwa
    > krzaczki ogórków. Ich tempo wzrostu może nie jest tak fascynujące
    > jak dyni, ale też całkiem szybko rosną. W ciągu 2-3 dni osiągają
    > wielkość, która czyni je wartymi do spożycia. Ale trzeba przyznać,
    > że pogoda wyjątkowo im sprzyja - ciepło i dużo deszczu. Dzisiaj
    > mieliśmy tropik  przez cały dzień. Nawet awokado byłoby zadowolone.

    Dla towarzystwa mam i pomidory, i ogórki obok tej dyni. Też w sumie
    bardziej dla radości obserwacji, niż na sałatkę. Ale owoce są.

    > To oczywiste. To skrót myślowy. Nieekologiczność dotyczy upraw,
    > nie roślin.

    Niestety ataki są na roślinę. Chyba pochodzą z kręgów zbliżonych
    do tych, które niedawno wychwalały zdrowotne walory smaczliwki.

    Jarek

    --
    Czasem ktoś się spyta gdy zajrzy do wora
    Czy to jest na zupę czy to na doktorat