eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony? › Re: Nowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony?
  • Data: 2017-06-22 11:52:17
    Temat: Re: Nowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 22 czerwca 2017 11:21:30 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Na tej zasadzie to mozna tez grzac w domu w lato do 35stC solarami i
    > twierdzic, ze solar nam sie szybko zwraca :-) Mozna, tylko po co ;)

    No ale skoro zdarza mi się spore zużycie w ciągu dnia to co mam
    nie pisać? Kilkanaście pralek dziennie wypadło mi robić parę razy
    w życiu np :>

    > To u mnie musiałaby być instalacja ~10kW. Czyli 48k pln. Jak będzie
    > kosztować połowę tego (a myślę, że to perspektywa max kilku lat, może
    > krócej) to się zastanowię :-)

    10 to nie, raczej koło 8, nie można przegiąć bo to co wpuścisz w sieć
    a nie odbierzesz to prezes energetyki chowa w kieszeń ;)

    > Cóż - życie nie polega tylko na oszczędzaniu ;) A nowy wydech w moturze
    > może dać Ci tyle szczęścia i energii, że wpadniesz nagle w robocie na
    > genialny pomysł i zarobisz na tym 10 x więcej :-)

    Od roboty to ja się opędzam, nie ma czasu na motór :/

    > Z drugiej strony były jakieś sygnały żeby obniżyć podatki i dać jeszcze
    > niższą taryfę dla ogrzewających m.in. pompami ciepła. Wtedy zwrot znowu
    > pada na pysk ;)

    Generalnie w tej chwili wali mnie to, co będzie to będzie, złom działa :]

    L.