eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony? › Re: Nowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony?
  • Data: 2017-06-22 13:45:32
    Temat: Re: Nowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony?
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-06-22 o 13:23, Adam Sz. pisze:
> [...]
    ce-rozmawiac-z-prosumentami

    > Właściwie to tam nic nie jest wyjaśnione. Z tekstu wynika, że:
    >
    > 1. Nie da się obecnie skonsumować energii wytworzonej w instalacji u siebie
    > w domu tylko trzeba ją oddać i potem można ją sobie wziąć ale po zapłaceniu
    > 20-30% "haraczu":
    >
    > "Niestety, obecnie część energii jest oddawana do sieci, a jej późniejszy odbiór
    jest możliwy, ale dopiero po potrąceniu 20 lub 30 proc. z tytułu ,,opustu"."

    Nie, "część energii jest oddawana do sieci" czyli nie całość a nadwyżka

    > 2. Bilansowanie jest dokonywane przed zimą, co jest wybitnie nie korzystne.
    > Najwięcej energii taka instalacja wytwarza latem, a największe
    > zapotrzebowanie mamy zimą (grudzień - luty).
    >
    > Sytuacja analogiczna jak z łapaniem deszczówki. Tj. najwięcej wody jest
    > w okresie, kiedy zupełnie jej nie potrzebujemy ;)
    >
    > "Ponadto bilansowanie tak wypracowanych nadwyżek przed okresem zimowym może
    skutkować niedoborem energii do rozliczenia w następnym okresie grzewczym w ramach
    365-dniowego okresu ,,magazynowania". Mimo wypracowania nadwyżki, prosument może być
    zmuszony zimą do dokupienia brakującej części energii, gdyż nadwyżka ta została już
    wcześniej mniej korzystnie zbilansowana."

    Już Tauron robi aneksy, by bilansowanie było co 12 miesięcy.
    Nowe umowy są co 12 miesięcy.

    > Na moje oko to te zyski które policzyłem wcześniej trzeba jeszcze podzielić
    > przez dwa przy takim prawie i traktowaniu konsumenta przez Taurona.
    > A 600 pln zysku z inwestycji 24k pln.. Więcej da lokata :-)
    > pozdr.

    Jednak wróc do poprzednich wyliczeń.
    I z dwoma taryfami jest lepiej dla prosumenta, tzn niezależnie od taryfy
    - oddana KWh jest KWh niezależnie od pory dnia - możesz ją sobie odebrać
    w taniej albo droższej taryfie - bez opłat dodatkowych.

    --
    Pete